Just bloggin away..

www.gibban.blogg.se

För vissa, en vardaglig aktivitet.
För andra...någonting annat.

Tillsammans har vi vandrat den långa vägen från hösten 2006. Många har hoppat på tåget, en del har säkerligen hoppat av. Jag har ingen aning om vilka som var med från starten..brorsan kanske? någon mer?
En gång i tiden bodde jag i amerika. Det stora landet i väster. Landet där allt var möjligt, där allt var lite häftigt.
Då var det många som var nyfikna. De var filmer, roliga översättningar, matchreferat och reflektioner från en helt annan världsdel.
Men sen då..
Den 10e januari 2008 kom. Jag blev hastigt och olustigt released från Portland. Två dagar senare var jag hemma igen. I en handvändning var drömmen över, eller? För många av oss var den det. Gamla trötta sverige. Gamla trötta hockeyallsvenskan. Nej det var inte mycket att hänga i julgranen.
Jag hade problem med språket till en början. Kanske låter löjligt men från att aldrig prata svenska till att bara göra det tar på krafterna. Jag blev utskrattad, hånad, mentalt nersparkad. Jag var ett misslyckande.
Men nu står vi här, ett år senare. Ett år har gått. Och vad har hänt? Inte så värst mycket..jag är fortfarande 184 cm lång. Jag är fortfarande bra på att tappa bort vantar och ha sönder elektronik. Jag bloggar fortfarande på samma gamla sida.
Men ändå. Så mycket har hänt, under ytan. Trygghet på något sätt. Tidigare var jag rädd för den. Tröttnade alltid på saker, ville göra något nytt, se nya platser. Men på något vänster håller jag på att hitta en trygghet. Jag uppskattar min tillvaro. Kanske låter det banalt och dötrist. Kanske är det vad Karlskoga gjort mot mig. Men i så fall gillar vi läget.


Från en sak till en annan.

My beloved Bobcats ligger under med 3-0 mot Borås på bortaplan.

Antingen sitter alla och väntar på att säsongen ska ta slut..eller så har vi bara spelat dåligt hittills och rycker upp oss i slutakten. Vad som än händer är det viktigt att kunna se sig i spegeln efteråt. Det är inte lätt alla gånger ska ni veta. Men det måste göras.

"Use it, or it uses you"


--------------------

think about it...

                          // Gibbs


Kommentarer
Postat av: jim

Jag har vart med hela vägen, men det känns lite som om du har tappat livsgnistan... Vet inte varför, men det är inte lika mycket fart och fläkt och galna upptåg. Lite tråkigt, tycker jag. Men sluta inte blogga.

2009-02-21 @ 00:32:38
Postat av: Förstafemman

Fan va du saknades i Borås igår

2009-02-21 @ 09:33:10
Postat av: Tequila Race

Hoppas du är kvar i BOFORS nästa år med....

2009-02-21 @ 10:41:40
Postat av: ade

ja med läser varje dag

2009-02-21 @ 11:25:55
Postat av: bofors

Gibbban nu när det blev ett jävla liv om den där tacklingen, tänk på uttrycket du användt:No excuses! Kör hårt sista matcherna!

2009-02-21 @ 21:58:06
Postat av: Lunkan

Ja den där tacklingen var ju tur att den inte sändes i tv ( jag tänker på när angel går mot Jönsson å Näslund tar i mot) Thonberg står och grinar i sarg hörnan. Wikegård tycker att det är det är det värsta som har har hänt. Nä du Gibbs ladda om, för nästa säsong.Du har har bara blivit bättre o bättre.

(Ps Tacklingen i mina ögon var inte ful bara olycklig.)

2009-02-21 @ 23:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0