If i could only reach you..

..that would really be a breakthrough.

Queens gamla dänga skrålar ur högtalarna. Det där bandet är odödligt. Som Stålmannen typ...och bassets vingummi.

Gibban är trött. Riktigt trött. Det är en blandning mellan mental trötthet och utmattning i höftböjarna. En förslitningsskada som alla ni soffpotatisar klarar er utan. Var glada för det ni. Ishockey framkallar nämligen de konstigaste av skavanker hos vanligtvis friska ungdomar som oss. Fråga bara Daggens hälar eller Lidas snörknytningsfingrar om den saken.
Själv har jag väl inte för många just nu egentligen. Trasiga korsband, broskbitar i armbågen, knakande handleder, låsningar i ryggen, deformerade fötter, svåruppnådd stelhet och så dessa slutkörda höftböjare förstås.
Fast tänderna har klarat sig utan en skråma. Men så är jag bara 20 år också, så jag hinner nog med det också ska ni se.
Thank god for hockey!!

Efter att jag tänker att jag är trött så tänker jag att jag är lycklig. Härlig känsla. Jag har bra människor omkring mig, mat på bordet och en jävla massa cyklar att bära upp till vinden på Team Sportia. Då finns det inget att klaga på.
Min syster Amanda har kommit hem från sina äventyr i utlandet också. Ska bli grymt att träffa henne i helgen!

Till alla er fanatiska bikfans därute så har jag tyvärr inga saftiga rykten att leverera. Mange berättade för mig här om dagen att han inte fick förlängt. Hoppas att jag kan få besked här snart också. Vore bra att veta vad man ska göra liksom. Om det är dags att hänga skridskorna på hyllan och satsa på att bli konstnär. Har i alla fall beslutat mig för att börja måla lite tavlor. Tror det kan vara något för mig. Men först måste jag få lön. Den tog slut i sälen. Det är tydligen dyrt att åka skidor nu för tiden..

Apropå ingenting så vore det rätt häftigt om någon la ner begreppet Silly Season. Om hockeysverige bara softade under sommarhalvåret och var glada över att ha en säsong att se fram emot nästkommande höst. Men jag antar att nyfikenheten i oss tar över i det fallet..

Nåväl. Nu ska gibban försöka gå och lägga sig.
Länge sen jag drog ett citat här. Här kommer en klassiker som aldrig har slagit fel:

"Ingen seger utan neger"
                                                  // Willie O'Ree











Kommentarer
Postat av: vanessa

Snö!?

2009-03-12 @ 23:14:33
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2228
Postat av: M

Snygg altan! haha

2009-03-13 @ 00:12:12
Postat av: Anonym

vad är det för jävla byxor`?

2009-03-13 @ 09:46:11
Postat av: Tomten

Hoppas du är kvar i Bofors nästa säsong. Vet att många vill det!

2009-03-13 @ 11:14:31
Postat av: Nyktert

Men hallå, det är ju ingen vidare reklam för dig själv med alla dessa skavanker, vem vågar satsa på en 20 årig gubbe ;-)

2009-03-13 @ 11:19:46
Postat av: Gibban

Haha Nyktert. Det har du rätt i..får väl tillägga att jag har minst 15 finfina år kvar av karriären ;)

2009-03-13 @ 13:53:45
URL: http://gibban.blogg.se/
Postat av: Miiijo

haha oh WILLIE oh WILLIE!

2009-03-13 @ 19:30:15
Postat av: uji

Fyndig arkitektur där.

2009-03-15 @ 17:20:36
URL: http://bujs.blogg.se/
Postat av: Anonym

plus 5 år som back?:P

2009-03-16 @ 18:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0