Kenny Firetruck

Sitter hos granarnas granne Fredrik och kikar på televisionen. Det är här jag blir tvungen till att göra det då min dumburk inte riktigt vill samarbeta. Just nu åker det runt ett gäng grönklädda grabbar där som jagar efter något som liknar en liten svart snusdosa. Nog så svårt verkar det och till råga på allt står ett par rödklädda herrar på andra sidan och jagar efter precis samma snusdosa. Usch för att hålla på med såna där svårigheter.
 Tacka vet jag gym, löpning och hopp över häckar. Det krävs då ingen hjärna för att uföra sådana aktiviteter. Hade någon frågat mig om jag hellre kört försäsong hela året istället för att ägna mig åt något så udda som ishockey så hade jag flugit ur stolen och dansat segerdansen här och nu.
Jag hoppas för guds skull att ni alla förstår ironin i det jag just skrev så vi slipper förvånade kommentarer som ifrågasätter min inställning till "the greatest game on earth".
Hur som haver. Jag har börjat träna. Har varit skönt med några veckors semester. Visserligen har de varit lite innebandy här och fotboll där men några riktiga pass har inte direkt avverkats.
Tanken är att jag ska fortsätta på den inslagna vägen från förra sommaren. Mindre vikter, mer repitioner. Det genererar uthålligare och smidigare muskler samtidigt som jag bibehåller den muskelmassa jag redan har.

Oj jävlar, nu hände det grejer i matchen här. Jörgens bror hängde 2-2 upp i klykan.  Med sin rymddräktsinspirerande hjälm och tomatfärgade nuna dominerar han som vanligt vart han än kommer.
Jag hann knappt vända mig om i snurrstolen förrän Pavel Pink trycker upp nästa trissa top cheese så att vattenflaskan lyfter sisådär lagom höga 3 centimeter från målburens ovansida.

Nu är det spännande så jag lär bänka mig.
Har några saker jag vill reflektera över. När det händer tänker jag att det där måste jag komma ihåg till kvällen men som så många andra gånger sviker minnet och jag är totalt nollställd då jag slutligen sätter mig tillrätta för att plita ner mina vidkommanden. Dammit!

Kommentarer
Postat av: zwubb

Faaaan har fått skrota det bästa spelet i modern tid, NHL 2009 är inte längre ishockey för mig. Den senaste patchen har förstört min dagliga höjdpunkt, ljuset i mörkret. Var nära att elda upp skivan, men hoppet att de ska fixa till en ny patch som tillåter lite fysisk kontakt hindrade mig. Nu är det ett måste att läsa din blogg varje dag, du får gärna skriva mer. En mycket underhållande och påfyndig ung man är du enligt mig. Keep on going.

2009-03-25 @ 18:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0