En bra dag

Aaah, tisdag. Dagen då allting vände..eller? Jo men de får vi hoppas. Är naturligtvis svårt att bevisa såhär på förhand men jag har en bra känsla över vad som håller på att hända. Del två av training camp startade idag. Och vilken rivstart sedan. Vi 40 som är kvar är nu indelade i två nya lag, röd och svart. Jag tillhör numera det svarta laget och spelar i en kedja med Frazer och Tyler Swystun. Den sistnämnde blev tradad (bortbytt) hit till oss precis före campen startade. Han spelade förra säsongen i Medicine Hat Tigers och i gengäld fick dom vårt problembarn Thomas Frazee. Alla här är glada över traden och han är en riktigt bra center som vi kommer ha stor nytta av. I morse hade båda lagen var sin träning. Det kändes jävligt segt och det kan kanske bero på att jag redan gått upp typ fyra kilo sen jag kom hit. Men de måste de bli ändring på nu. Cyklade två gånger idag efter ispassen och lyckades tappa några viktiga pounds. Blir så jävla lack på att jag går upp här hela tiden och önskar att dom bara satte mig på nån sorts fat camp så jag kan komma i form igen.
På eftermiddagen spelade vi match. Det var jävligt skoj. Det var där den bra dagen verkligen tog fart. Vi vann med 4-3 och vår kedja, dvs jag, Frazer och Tyler gjorde alla fyra målen. Själv stod jag för 1 mål och 1 assist. Får jag vara nöjd med då jag även spelade bra i övrigt. Även fast det inte är riktigt matchtempo så börjar det ändå kännas riktigt bra där ute på isen och om jag jämför med förra säsongen vid den här tidpunkten så är jag bra mycket bättre nu.
Känns som jag har fått lite ny vind i seglen efter en relativt tuff första vecka i Usa. Skönt.

Berättade för Sokol idag om att han var omnämnd på bloggen. Han blev eld och lågor och ställde i vanlig ordning 100 frågor på sitt alldeles egna sätt om undrade vad svenskarna tyckte om en beauty från kalifornien. Efter att han gjort en av sina sedvanliga sekundlånga brainstorms så kom han på att det här var som en realitysåpa och att han var en av de allra viktigaste karaktärerna för att såpan skulle få tittare. Därför har jag lovat att göra en video-intervju med honom så att ni alla kan lära känna honom lite bättre. Gabes, som fanns i närheten när detta kom på tapeten, ville även han ha en intervju och det har ni väl inget emot?
Sokol ville promt också att jag skulle berätta att vi idag tog en tupplur inne på Hollisterbutiken. Det är ungefär som amerikanernas JC förutom att det är väldigt mysig och ungdomlig stämning där inne. Affären är typ byggd som ett hus på stranden och det är halvmörk belysning där inne och hög musik. Vid kassorna finns en grupp sköna fåtöljer som vi valde att slå läger i under en halvtimme ungefär. Sokol undrade om det var ett beauty-move att ta av sig tröjan och byxorna och krypa ner på riktigt under en filt i fåtöljen men vi andra avrådde honom från det då vi inte ville få vakterna på oss. På gallerian köpte han också ps3-spelet Fight Night 3 och pratade inte om något annat från det att han köpt det till det att vi åkte hem till honom efter matchen och spelade ett par ronder.

Nu ska jag sova för att klockan är mycket. Kul att se att tittarsiffrorna här på bloggen (realitysåpan) stadigt stiger. Bara att lägga till som favoriter och tipsa dom i er närhet, för här kommer det gå undan i vinter.

Ginatt.

         // Gibban


image20

Kommentarer
Postat av: The Great Alinch

Kommer följa dig stenhårt Gibbis! :)

2007-08-29 @ 14:29:45
Postat av: Anonym

vilka är personerna på bilden?

2007-08-29 @ 14:38:13
Postat av: Sändy

Nämen, vilken fin tavla du har :D den hade jag glömt bort

2007-08-29 @ 16:56:50
Postat av: tobbe

Ser framemot interjuverna med Sokol och Frazer!! Kör hårt.. När drar serien igång?

2007-08-29 @ 22:19:24
URL: http://www.hfkfreestyle.se
Postat av: Lill-Hasse

Har du lärt de andra grabbarna något på svenska då?

2007-08-30 @ 21:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0