Gokart och hjärnskakning

Ett par dagar har passerat sen senast. Jag sitter i mitt rum här på 16430 Sanderling Court. Det är riktigt fint det här huset som jag nu hamnat i. Ni kanske inte känner till det men som sagt har jag bytt "billets" och hushåll till den här säsongen. Jag huserar numera hos Steff Langwieders gamla familj och det är hur gött som helst. Här är man som en i familjen och det är en riktigt härlig familj vill jag lova. Dom har en grabb på 17 år och dessutom har jag som vanligt den gamle räven Frazer med mig vart jag än går. I dag gick han och jag dock skillda vägar under ett par timmar. Det kändes lite konstigt men var samtidigt väldigt skönt. Förra året då vi var de enda som bodde norr om staden så kom jag ju ingenstans utan honom men nu är det andra bullar. Medan han åkte och golfade med Lucas, TJ och Bo så åkte jag ner till downtown med Gabes, Sokol och några rookies som är här för campen. En av dom är galne Gabes lillebror Oliver. Han skrattar precis likadant som storebror Scott vilket leder till många roliga sitautioner för oss övriga. Vi åkte ner till Nordstrom Raque. Där säljer dom en jävla massa kläder och skor från de vanliga Nordstrombutikerna, skillnaden är bara att det alltid är rea på the Raque. Oliver fann ett par flashiga nike-löpardojjor bland alla skor på övervåningen. Det tyckte jag var ett klokt köp då jag såg att han sprang torsdagens beeptest i ett par utslitna adidas supreme. Ni vet den där klassiska gamla tennisskon som han och många andra annars använder till vardags. Jag frågade Gabes Jr hur det kom sig att han använde de skorna att springa i under ett så viktigt test. Han bara ryckte lite på axlarna och sa att hans ena löparsko hade ramlat ur hans hockeybag som det var hål i,  så han hade helt enkelt inget val.
Själv hade jag bestämt mig för att inte köpa någonting idag. Jag vill varken slösa pengar eller var speciellt sugen på att shoppa. Men så råkade jag hitta två par skitcoola slip-ons som var nedsatta till nästintill gratis. Så jag slog till och gick hem två par skor rikare.
Som ni kanske redan förstått så var idag en så kallad "day off". Trots Sokols nyprintade tatuering på armen som säger klart och tydligt "NO DAYS OFF" kom han på den briljanta idén att vi skulle åka go-kart. Det här är i och för sig inget nytt för oss då vi redan förra säsongen stökade till det rejält nere på Malibu Raceway. Tyvärr har det nu gått så långt att från och med förra måndagen är alla Winterhawks portade på livstid från denna så utmärkt belägna gokart-bana. Jag deltog inte den gången då det hela gick så långt att vi aldrig mer får komma tillbaka men jag har fått berättat för mig att saker och ting hade gått ganska "out of hands" om man säger så. Gabes hade blivit ombedd att stanna omedelbart men bara åkt rakt förbi de anställda som stått där och vinkat in honom i parkeringsfållan. Sokol som inte var sen att hänga på fick sicksacka sig igenom några konor som kom flygade mot honom från den nu ursinniga personalen. Det hela slutade med att en av de anställda under nästa varv hoppar på Sokols gokart i farten och styr den ut mot gräset där den stannar. De hade då rullat av och brottats ett tag på gräsmattan innan chefen för banan hann dit och lyckades bryta upp fighten. Alla jordens undanflykter och bortförklaringar var efter de här incidenterna helt värdelösa och det verkar som vi får se oss om efter ett nytt ställe att bränna gummi på.
Så när vi satt nere på stan idag och tryckte i oss varsin överkryddar chipotle-burrito höjde Sokol rösten och visade prov på stort ledarskap. Han sa att vi skulle hitta ett nytt ställe att åka gokart på. Han grävde fram sin splitternya Iphone ur fickan(bara en av Matt Sokols spexiga lyxprylar) och slog några snabba siffror till nummerupplysningen. Två minuter senare hade han hittat oss en bana att åka på. Instruktionerna ledde oss mot I-5 South vilket åtminstone var i rätt riktning mot våra hem. Vad vi inte visste var dock att exit 283 låg långt åt helvete söderut från Portland och cirka 25 minuter senare var vi framme. Stället hette Bullwinkles Family Fun Center och var något som kan liknas vid en nöjespark. Det enda som saknades var väl egentligen bara karusellerna, men det var ju inte därför vi var där. Utan att vara för pessimistisk ska jag erkänna att jag mådde jävligt dåligt idag. Befarade en kraftig feber eller något liknande men såhär på kvällskvisten har huvudvärken och den taskiga halsen bättrat på sig lite.
Nämnas ska kanske också att jag åkte på jordens tackling igår på internmatchen vilket borde och kan ha lett till att jag nu går runt med en hjärnskakning. Inget jag fått bekräftat men med tanke på att jag i stort sett fick en armbåge i skallen rätt framifrån i 50 kilometer i timmen så vor det kanske inte så konstigt egentligen.
Aja, i alla fall..grabbarna (Gabes, Sokol, Ferguson, Troy och Gabes Jr) blev läskigt överexalterade när vi steg in på Fun Center och bestämde sig snabbt på att slänga bort 30 dollar på ett heldags-pass. Jag och Mark Guggenberg däremot höll oss coola och nöjde oss med att gå en minigolfrunda värd 7 dollar.
Tre timmar senare när vi var klara med vår minigolf för längesen och hade hunnit lira både en och två matcher Air Hockey lyckades skaran av kalvar på grönbete slutligen bli utkastade från även den här Gokart-banan.
Right about time tänkte jag och Mark och började gå mot bilen. Efter kom de andra, precis lika glada och exalterade som när vi anlänt..
Sokol gnällde i några minuter på att han absolut inte ville köra hem mig men jag gnällde tillbaka minst lika mycket och påpekade hur sjuk jag var och fick som jag ville.
Väl hemma kan jag konstatera att dagen ändå varit väldigt trevlig. Det finns ju en gräns hur kul man kan ha och jag får nog vara nöjd med en sån här dag ändå. Det är inte direkt som en ledig dag hemma i V-ås där man kan chilla på norra Skallberget en hel dag och göra absolut ingenting utan att för den delen ha tråkigt en sekund. Men så är det också Sverige vi talar om. Världens bästa land, världens bästa kompisar.

Imorrn väntar del två av Traning Camp. Tjugo grabbar har fått åka hem, femton till ska bort. Campen fortsätter veckan ut innan vi åker till Everett på fredag för två träningsmatcher där under helgen.
Hoppas att fredagskvällen var till allas belåtenhet och att Filip har återfått minnet efter vad som låter som en klar kandidat till 2007 års värsta fylla.

Har fått order från Frazer att bränna en skiva. Ska väl ta tag i det nu. Har hört att det är på måndagkvällar de bästa hembrända skivorna görs så jag ska göra ett försök.

Ciao!

image19

Kommentarer
Postat av: vem filip?

vilken filip snackar du om? hur gick gokarten då?

2007-08-28 @ 12:01:05
Postat av: Karin

Så ni besökte Bullwinkles minsann? Där har man ägnat åtskilliga timmar i "the batting cages".. Skoj skoj! Sköt om dig.

2007-08-28 @ 17:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0