the one and only

Måndag morgon. Klockan är bara halv nio men jag har redan varit uppe ett tag. Morgonpromenaden idag var behaglig. Måste slänga in några nya låtar på mp3:n bara..låtlistan börjar bli aningen uttjatad.
Undrar egentligen hur många låtar som har passerat mina hörselgångar sen min första mp3 sattes igång för cirka 4 år sedan. En herrans massa vet jag i alla fall. Sitter och lyssnar på en av klassikerna nu. Den låt som ständigt rullade på väg från hemmet på Apalby ner mot Rocklunda den första vintern där i Västerås.
The one and only heter den och framförs av Chesney hawks. Vilka minnen den väcker till liv..

Nu har det gått en vecka sen hemkomsten från Lake Placid. Den första dagen jag kom hem sov jag bort och de sex efterföljande har mest bestått av att svara på frågor om min vistelse i Portland det närmaste året. Direkt när jag kom hem i våras undrade alla mest om jag skulle tillbaka, nu när det är klart vill samma skara gärna veta vad jag fortfarande gör hemma såhär sent i augusti och när jag åker över igen. Har dessutom fått en hel del frågor om bloggen och önskningar om en fortsättning en säsong till. Ett tag funderade jag på om det kanske var bättre att låta bli att skriva blogg den här säsongen men eftersom intresset verkar så pass stort och feedbacken endast positiv så kan jag meddela att jag med glädje ska förmedla mina tankar i minst ett år till.
Ska försöka komma fram med lite nya koncept och idéer för den här säsongen. Kanske kan ni hjälpa mig?
Jag vet i alla fall att signaturen BobbyOrr gärna skulle se en hel uppsats med anledningar till varför svenska juniorer borde åka över till den kanadensiska juniorligan istället för att harva i fjärdekedjan hemma i elitserien. Vem vet, kanske har jag så tråkigt någon grå onsdagseftermiddag att även ett blogginlägg av den arten börjar låta intressant.

Ska bli kul att få över en ny svensk i år till WHL. Det är Mikael "brunken" Ahlén som gör sitt intåg i ligan med förra årets mästare Medicine Hat Tigers. Micke var den man som satte ett ansikte på ordet brunkare och har alltid varit lite av en idol för mig med sitt hjärta och attityd ute på isen. Hoppas han får utrymme att fortsätta med det i Med Hat och att allt går väl för honom i sin nya klubb.
I Prince George får man också en ny svensk. Patrik Magnusson från HV71. Jag har aldrig mött honom tidigare, det enda jag vet är att han i Västerås går under smeknamnet "Hajen". Det sägs vara taget från en viss läskig figur i en gammal härlig bond-rulle. Vi får se hur bra det stämmer in. Vill även önska honom lycka till i sin nya klubb. Hoppas han inte fryser ihjälv där uppe bara, inte var det varmt när jag var där sist i alla fall.


image11


Nu ska jag äta frukost, fyra ägg och hockeygröt.

På återhörande, eder Gibbs

Kommentarer
Postat av: Magnus Höglund

brukar sitta inne å läsa din blogg, riktigt kul må jag säga! Jag har spelat mot dig en del i yngre dagar o det glädjer mig att de går bra för dig o att du trivs borta i staterna.. keep the good times rolling!

2007-08-20 @ 16:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0