Värmebölja

Hej där.

Torsdag eftermiddag. Klockan har krypit över tre här på den amerikanska västkusten. Nog för att man aldrig ska klaga på fint väder men idag och igår har det varit fruktansvärt varmt. Sitter just nu och svettas i mitt rum medan Frazer ligger och gnäller i bakgrunden. Han är missnöjd med hur massagesängen som befinner sig här i rummet gör honom illa i ryggslutet. Förutom den lilla detaljen så måste jag säga att en massagesäng i rummet är något att rekommendera. Tack och bock för den lyxdetaljen.

Var bara en träning idag. Det räckte gott och väl. Jag hann inte skriva ner något från gårdagen men det ända som hände då var väl egentligen att vi hade ännu en internmatch. + en eftermiddagsträning.
Nu började Frazer svamla igen. Han tycker att vi borde ha en sån där massagesäng i omklädningsrummet. Han kallar den för en "miracleworker".
Tillbaka till verkligheten. Matchen igår vann vi. Tre i rad för vårt lag nu. Känns bra efter den sega starten vi hade med tre raka förluster. Vår kedja var ännu en gång tongivande. Vi låg under med 3-2 med två minuter kvar och det såg mörkt ut. Men då kom vår kedja ut på isen. Jag snodde pucken från en framstormande motståndare, passade den till Frazer som gick in och gjorde mål. Kvittering med så lite tid kvar visade sig vara vändingspunkten. Vi vann på straffar och gick hem glada och nöjda. Sokol som tillhörde det röda motståndarlaget var allt annat än glad och nöjd. Han är känslig när folk retas och eftersom vi alla vet om det så retas vi lite extra.

Imorgon ska vi till Everett. Försäsongsturnering är det som gäller. Fem eller sex lag samlas på samma ställe och spelar några matcher innan man åker hem till sitt igen. Det är så det fungerar här i WHL och på så sätt slipper man åka långa resor på försäsongen bara för en match. Vi har en hel del spelare med oss upp dit. Cirka 30 stycken tror jag. Efter turnerningen kommer det ryka några spelare till och sen har vi vår trupp för säsongen klar. Tror och hoppas att jag inte behöver spela båda matcherna nu i helgen. Vore riktigt skönt. Frazer fick veta redan idag att han inte spelar i morgon. Vi andra dödliga får veta imorgon först.

Nu kommer Gabes, Sokol hit snart. Vi ska till poolerna lite längre ner i kvarteret. Alla i kvarteret har tillgång dit och det ska bli riktigt nice denna stekheta sommardag.


Har berättat för Sokol nu vilken stor stjärna han har börjat bli i Sverige. Han blev glad men visade självklart inga tecken utåt. Det gör ingen "true beauty". Han sa att han skulle ställa upp på en tv-intervju för det svenska folket.
Men jag tänkte att vi kunde göra det här på ett roligt sätt. Tittarna, dvs ni där vid datorn får ställa frågorna. Skriv en kommentar om något ni vill veta om Matt så frågar jag det på intervjun sedan. Ingen fråga är för dum eller för svår för Matt Sokol så fråga på..

tills dess, hare guld.

Matt Sokol - the man, the myth, the legend,
image21



// Vicks

Kommentarer
Postat av: Fråga # 1

Jag undrar hur många tejer stekarn Sokol har stekt?

2007-08-31 @ 14:40:09
Postat av: Fråga # 2 av: Magnus Höglund

Äger Sokol någon rakapparat? annars bör han investera i dylikt istället för flashiga prylar ;)
Hur duktig är egentligen han själv, om man frågor honom?
Tror han att han kommer ta din mästartittel som "The WHL hitter"?
Hur kommer det gå för ert lag iår?
Kan han verkligen köra gokart? Kanske är en anledning till vaför ni blivit utkasstade..?! ;)
Lycka till, bra blogg annars!! :D

2007-08-31 @ 19:47:06
Postat av: Anonym

måste rätta mig, han såg inte alls så skäggig ut på bilden som jag tidigare tyckt.. men du kan ju framföra fråga iaf ;)

2007-08-31 @ 19:48:02
Postat av: Lill-Hasse

Har Matt någon äldre sysster? ;)
Har Matt blivit tacklad över sargen?
Hur känns det att bli intervjuad av Viktor?
Hur känns det att ha fans i Sverige?
Sitter du bekvämt?
Hare bra...

2007-09-01 @ 15:01:07
Postat av: E

Hallå Gibban! Jag tänkte höra med dig hur du gick till väga när du började spela hockey och plugga på andra sidan? Vi är 3 grabbar som är väldigt sugna på det,
tack för svar!
MVH / E

2007-09-01 @ 17:34:03
Postat av: The Great Alinch

Fan Gibbs, sitter just nu och är riktigt sur på mig själv.. vad hände med våran inline sommar? Måste be om ursäkt för hur jag betett mig.. Gör du mig stolt (vilket du alltid gör what so ever) så ska jag fixa en grym inline sommar 2008! Saknar dig, vi hann inte få nån tid tillsammans! :(
// Ditt största fan! Alinch

2007-09-02 @ 00:29:35
Postat av: Svar på

Viktor pluggar inte i USA, utan spelar Profesionellt/Semi-Profesionellt Junior hockey. Just i WHL är det så pass långa sträckor att åka på bortaresorna att man sällan har tid att vara hemma och hinna med plugget. Skulle tro att det är en anledning.

2007-09-02 @ 01:35:02
Postat av: E

Vad tycker Matt om Viktor?
Vad är hans livshistoria så här långt?

2007-09-02 @ 11:12:29
Postat av: Magnus igen

Victor, kör lite "bra eller anus" med Sokol, precis som på Fredrik och Filip gjorde på sina program..:P

2007-09-02 @ 14:37:37
Postat av: Den färgglada, oskäggiga fredrik och filip kopian..

jag undrar om Sokols favorit färg är svart.

2007-09-02 @ 15:59:04
Postat av: Mackan

Favorit maträtt?

2007-09-03 @ 18:02:39
Postat av: Me

Fråga vad han tycker om svensk hockey!

2007-09-03 @ 19:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0