julångest

Back in the biz. Är tillbaka i Portland nu efter 8 härliga, snöfria, berusade och glada dagar av ledighet.
Resan i sig gick hur bra som helst. Sov när jag ville sova, kollade några sköna rullar och hade inga större incidenter på vägen. Råkade göra en liten tabbe i Chicago bara vilket innebar att jag fick kånka med väskorna på tåget som ringlar mellan terminalerna och checka in på nytt. Men det var ingen stress direkt så det var ingen fara på taket.
Men så fort jag landade och var på väg hem på samma motorväg som alltid så kom ångesten. Usch och fy. Här hade jag kämpat så hårt med jullovet som mål och vips så var det över och jag är tillbaka på ruta ett. Så känns det i alla fall.
35 nya matcher av slit där man inte vet hur många som är spelsugna just den dagen. 35 nya bussresor hem där man bara kan hoppas på att stämningen ska vara god som efter en vunnen match. Tre nya månader utan någonting att spela för, utan hopp och med bara små ljusglimtar av glädje som lyser på oss mellan de långa sträckorna av fullständigt mörker.
Ska ner på första träningen här om ett par timmar. Först då kommer jag att stiga upp ur den här gropen jag hoppade ner i igår kväll när jag landade. Blir till att jaga lite motivation här under resterande delen av dagen och imorgon bitti..

men jag är inte orolig..är det någon som kan klara det här så är det jag =)


image55

Sista kvällen före avresan..jag och Bigge12 har beslutat att göra kväller på Max i Uppsala. Tack för den här gången min vän, ses i vår igen =)


      // Vik

Kommentarer
Postat av: haha

helt rätt. Bara å köra på. (skön bild också) inge fel med att vara lite pömsig!

2007-12-28 @ 14:31:00
Postat av: christopher

oj. när jag läste detta så fick jag kännslan av att du kanske ska göra något annat, typ bandy eller så och låta någon som brinner för hockey få ta din platts istället ?

ELLER

go go go du är bäst. det är bara att köra så det ryker. när du lägger rören på hyllan har du
3 stanley cup, 3 VM-gul, 1 OS samt slagit
wayne gretzky´s alla rekord.

VILKEN PEPPNING FUNKADE BÄST
;)

rawk on dude
mvh en hockey galen uppsalaBo

2007-12-29 @ 03:22:53
Postat av: bongo

10:30 ET / 7:30 PT
Moose Jaw Warriors
at
Portland Winter Hawks ca 05:00 satt ett nyvunnet fan från timrå och kollade på denna match via whl livestream, hittade hit via Johan Westlunds blogg sen kom jag in på winterhawks supporter forum och hittade hur man kunde få titta på matchen på nätet gratis. Ser bra ut just nu för er med eran 2-0 ledning, panga på lite fler in i sargen gillade tacklingen jag såg nyss! :)

2007-12-29 @ 05:12:28
Postat av: gibban

hej bongo! det slutade inte sa bra det dar som du kanske sag..jag ar ratt bedrovad just nu men imorrn ar det ny match igen.
vad ar adressen till Westlunds blogg och till sidan dar du kunde kolla matchen?

2007-12-29 @ 10:01:24
Postat av: bongo

mjo såg det lite trist. men här följer iallafall länkarna Westlunds blogg: http://johanlungan.blogg.se/ och sidan där jag tittade http://livestream.whl.ca/ använde whltv som promotional kod när jag registrerade mig så fick jag kolla på matchen gratis :)

2007-12-29 @ 15:49:12
Postat av: Fërmén

Kanske lite cred till den eminenta fotografen som lyckades föreviga detta lyckliga men ack så tröttaögonblick?

2007-12-30 @ 12:16:37
Postat av: Tobias

Hur var det att lira mot Frazer??

2007-12-30 @ 19:08:21
Postat av: Anonym

hut fan gjorde du bongo för att se gratis? beskriv gärna lite tydligare

2007-12-31 @ 17:02:40
Postat av: bongo

när du kommer in på http://livestream.whl.ca/ klicka på watch live, sen kommer det en ny sida där matcherna står Klicka på matchen du vill se så kommer en ny ruta upp där står det sign in eller så kan man skapa ett nytt konto, sen medans man registrerar sig så stod det en ruta högst upp Promotional code, men denna har dom tagit bort nu såg jag. måste ha varit bara under julen läste något sådant på forumet jag fick tag i sidan på. Men 6.95dollar för matchen är inte dyrt heller (45kr).

2007-12-31 @ 18:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0