The roadtrip of life

8 dagar har passerat sen mitt senaste avtryck i denna semesterpåverkade blogg. Senast var jag Uppsala där dimman just hade lagt sig från fredagens festligheter. Samma dag bröts järngänget upp efter cirka 10 dagar av ständiga aktiviteter. Det hanns med allt mellan himmel och jord på vår superspontana glädjeresa. Nattliga bad i Gävle, Mingel med amerikanskor i Stockholm, Bilsovande i Västerås och myskväll i Enköping.
Så vad vet ni då om detta energiknippe av pojkar som reser land och rike runt för att lysa upp er vardag? Ni som stött på dem under de två senaste veckorna vet nog allt som behövs vetas men för er andra som ännu väntar på er tur kan jag ge ett par rader av information. Det hela började nämligen med att Jonathan "stålmannen" Carlsson sitter och konfererar med er skribent Gibban på msn en onsdagkväll. Jonathan a.k.a Jonte slänger lite löst ur sig att han måste upp till Gävle för att som han säger "fixa lite grejjer". Så fort meningen är avslutad ringer Gibbans Idé-klocka. När den klockan har ringt brukar det vara något stort på gång, som när hjulet uppfans till exempel. Han avslutar snabbt konversationen och hör därefter av sig till sin vapendragare tillika rallychaffis Olof "Bigge12" Hansén. Olof säger i vanlig ordning aldrig nej till ett förslag utan kommer med sina patenterade "jooo jaaa" och "de ska vi nog kunna lösa". Som tur är kunde mitt tränade öra urskilja att Olof den här gången faktiskt nappade på min smått genialiska idé. Sagt och gjort.
Dagen efter packar vi varsin väska, tar med oss en nybränd cd och cruisar upp mot Uppsala. Väl där plockar vi upp Jonte och styr kosan mot Gävle och Pinnmovägen. The rest my friends, is history...

För tillfället sitter jag i Hammarby, en liten by nordöst om enköping. Här händer aldrig mer än vad man själv tar sig för och bristen på saker som händer gör att man lätt tappar suget för att ta sig för att göra någonting. Som ni hör blir det lite av en ond cirkel och det behövs inte sällan en ordentlig spark i arslet för att man ska ta tag i saker och ting. Jag har börjat med min dunderdiet igen. Något säger mig dock att det är en väldigt rolig diet. Denna uppkomna tanke får jag också bekräftad nästintill dagligen då alla som finns i närheten vid mina måltider fnittrar till eller slänger ur sig nåt halvtorrt tonfisk-skämt. Låt gå för det säger jag. Skrattar bäst som skrattar sist era feta jävlar.

Tiden går fort när man har roligt sägs det. Jag tror i och för sig att den går precis lika fort när man har tråkigt också men nu har den i alla fall tickat fram till 13.40 Det innebär att jag måste äta min lunch och därefter göra någonting kreativt. Jag får hoppas ni alla är ute och njuter av det vackra vädret, för det gör inte jag. Istället så kör jag på tänket att gräset alltid är grönare på andra sidan och räknar kallt med bättre väder imorgon. Då kan jag njuta dubbelt imorrn och använda den här söndagen till att följa guds råd och bara gör ingenting, inomhus.

"Live well" (har efter en långdragen rättegång lyckats löst copyright-tvisten för denna eminenta slutfras)


image7



                       // Lenny Kravitz


Kommentarer
Postat av: Familjen Harper

Uncle Charlie, Jake and Alan wish you good luck in the future

2007-07-23 @ 12:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0