Uptown productions

image6

Dagens titel är hämtad från ett företag min gode vän Olof Hansén en gång startade. Företaget hade i dagsläget haft en omsättning på åtskilliga miljoner och Olof själv var om inte geniförklarad så i alla fall på god väg till den titeln. Anledningen att jag skriver i imperfekt-form är just av det simpla skälet att Uptown productions bara är ett låtstasföretag som Olof och hans vän Mats lekte runt med under några av alla de rastlösa månader de spenderade under sina gymnasieår på John Bauer. En ganska tragisk syn kan tyckas när två så kallade "nobodys" drömmer sig bort på det här viset och nästan till den grad att lögnen blir till deras egen verklighet.
Men för mig som känner Olof och Mats är det omöjligt att hysa agg mot eller göra narr av de två pojkarna. En dröm är en dröm och den kan ingen ta ifrån dem..
"Den som lyfter blicken, finner inga gränser"

----

´Sitter för övrigt i Tims nybyggda lya. Här var det livat igår. Minst sagt. Världens galnaste festoman Jacob Schönberg paid for a visit, och det ska han ha all heder av. Kan ha varit sista kvällen med grabbarna innan alla tar tag i sina liv igen nu till hösten. Är tacksam att jag fick vara med även denna gång.
Dagens konstateranden är följande. Kall mjölk kan slå kallt vatten, och att skinnsoffor inte är gjorda att sova i under sommarmånaderna.

Har fått cyber-skäll av master Haugland angående min slutkläm som uppmanar er alla att leva väl. Som om han var först med att mynta det uttrycket..får väl komma på nåt nytt då..hmm..aah nu vet jag.

 Hare nice, sörmland är bajs
                                                             // Viktor

Kommentarer
Postat av: Olof Hansén Fd Sales Manager uptown promotion

Uptown promotion-Ett företag som ser möjligheter.
Våran affärsidè var till en början så här:
Uptown Promotion UF är en reklambyrå som hjälper företag i Uppsala att synas på ett kreativt och annorlunda sätt. Vi erbjuder våra kunder annorlunda reklam som garanterat kommer att fastna i kundernas minne. Vi jobbar både med direktreklam och gerilla marknadsföring. Vi vågar vara kreativa och prova nya lösningar.
Den som är intresserad av att läsa hela affärsplanen kan kontakta mig på mailen!
MVH Olof Hansén Sales manager/Key account manager

2007-07-18 @ 14:53:23
Postat av: master haugland

okej, du får rätten att använda dig av min egen påkomna slutkläm istället för den bisarra lutkläm du använt av nu. hoppas du mår bra min vän. kram.

2007-07-21 @ 00:53:11
URL: http://erikhaugland.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0