I'll miss ya bro

Det är en grå dag i P-town. Och då pratar jag inte bara om vädret.
Igår fick vi ett samtal kl 8.30 på morgonen. Frazer var tvungen att åka ner till rinken. Vi plockade upp Gabes och Guggs på vägen dit.
Två timmar senare är det vi befarade ett faktum. Vi har tradat bort fem(!) spelare på en och samma gång.
Frazer Mclaren, Colton Sceviour, Nick Hotson, Ty Ariss och Lucas Alexiuk. Så många spelare har aldrig tidigare blivit bortradade på samma dag i den här klubben. De tre första är några av våra bästa forwards, alla tre spelade massor och i powerplay. Sceviour är draftad i fjärde rundan till Dallas Stars. Frazer och Hotson är båda 20-åringar. Alexiuk var vår bästa back.
I utbyte fick vi hela sju nya spelare. Imorgon mot Seattle kommer det alltså vara sju nya ansikten i laget. De nya spelarna kommer inte förrän ikväll så dom får kliva direkt in i laget till matchen imorgon eftermiddag. Får se hur det går. Blir väl att ta fram nån gammal namn-lek från lågstadiet så man lär sig vilka dom nya grabbarna är.
Träningarna igår och idag har varit allt annat än normala. Kändes lite som hockeygymnasie-träningarna förr i tiden, med typ 14 spelare där ute på isen. Alla är lite omskakade och chockade över det som hände igår.
Är för tidigt att säga om det var ett bra beslut men helt klart var att något var tvunget att ske. Time will tell.
En sak vet jag dock, att jag kommer sakna min billet-broder Frazer. Två år nästan bodde vi tillsammans och vips bara så kommer jag aldrig träffa honom igen. Efter vi varit nere vid rinken och fått beskedet åkte vi hem hit och packade hans väskor. En timme senare var han borta ur våra liv. Känns tomt. Spelare har blivit tradade förut under min tid här. Men inte min Big Mac liksom. Det är något helt annorlunda. Ja ja, livet går vidare.
It's a tough world we're living in.
Själv är jag som sagt avstängd i helgen. Underschute och jag ska försöka ta oss upp i Space Needle före matchen imorrn. Blir en trevlig utflykt i den annars rätt grå vardagen. Hösten har hittat hit nu nämligen. Regnigt och ruskigt, löven faller i takt med regndropparna på marken.



Take care out there. // V

Kommentarer
Postat av: ....

fasen va dåligt att splittra laget sådär
och får man sju spelare och byter bort fem så brukar man få sämre spelare efterson man får mer.. ha det bra

2007-11-10 @ 12:36:02
Postat av: HANNA DU VET

Jag kan fixa bloggen om du vill. kan lite grann! Hörs:)

2007-11-10 @ 20:01:37
Postat av: Sara

Kan man inte be om att få bli tradad då? Eller kan man inte det? Det känns inte som du trivs där du är längre..

2007-11-10 @ 21:50:08
Postat av: Lill-Hasse

Jadu, så det kan bli ibland..Ta en titt på länken!

http://www.fotobojan.se/visaanvandare.php?id=2024

2007-11-13 @ 21:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0