G-status

Harnisettsan, kanal 1!..den kollar jag inte på just nu. Kanalnummer 54 står det på digitalboxen och där rullar för närvarande den finfina filmen "Gladiator". Har alltid gillat den filmen. Vem skulle inte vilja vara en sån hjälte, inte frukta något men samtidigt ha sån respekt mot de som förtjänar det. Finns några bra citat också, mmm..nu blir jag på lite sådär nostagli-humör igen.
Satt här om dagen och tänkte på Magaluf-resan igen. Haha, vilket härligt avbrott i vardagen den trippen blev. Nio hockeygrabbar, en miljon engelsmän och ett sjudundrande äventyr. Farfar blev Mr.Magaluf och vi andra var nöjda med att skratta åt hans accomplishments..nej vad patetiskt, nu har jag glömt bort svenskan igen. Det är grymt frustrerande när jag sitter här och plötsligt inser att jag glömt bort ord jag vet att jag kan. Efter några minuters ihärdigt letande i minnesbanken ger jag upp och ställer mig skamset i ledet bakom Dolph Lundgren och Victoria Silvstedt. Trodde aldrig att detta skulle hända just mig! Undrar om det finns något ord för den här "sjukdomen"? Eller kan det kanske vara så enkelt att det räknas in i kategorin talsvårigheter? Nåja, nog med irrelevanta reflektioner för den här kvällen.

Igår var jag hos frisören. Ni vet det där stället där alla vanliga människor går och klipper sig sådär nån gång varannan månad. Ironiskt nog så klippte jag mig inte för fem öre. Det enda jag lät henne göra var att fläta mitt hår i i lite inbakade flätor så jag blir fin inför november. Varför man nu ska göra sig fin för en sån pissig månad som november faktiskt är har jag ingen aning om. Kändes att jag behövde något nytt bara och när Gibban får en idé så brukar den likväl förverkligas. Resultatet kan ses nedan. Det lite roliga med det hela är att jag nu kan få lite back-up till mina dagliga påståenden om mitt medlemskap i jordens färgade kretsar. Något jag ofta får kritik och gliringar för av mina lagkamraterm. Dom hävdar att jag inte alls är så svart som jag vill få det att verka och att jag mest bara är en salig blandning dom inte ens har ett namn på. Äsch säger jag och sträcker min knutna näve mot taket. Nåväl, med min nyfunna gangsterfrisyr har jag i alla fall ännu ett argument till min fördel. Hur jag ska lyckas snacka bort tveksamheterna kring mina fräknar, mitt röda hår och min allt annat än svarta hudfärg får jag fundera över en annan dag.

Närmast väntar tre hemmamatcher. Seattle på lördag, Chilliwack(Oscar Möller) på söndag och Saskatoon på Tisdag. På tal om europeér så kanske jag ska säga att det har kommit en finne till Seattle den här säsongen. Jag både tror och hoppas att merparten av er inte kunde bry er mindre om hur många finnar som spelar i Seattle men nu är det trots allt sagt och gjort.

Sovtajm...ZZZzzzzz


Cornrows, såhär kan det se ut.
image38

-------------


Många har frågat om det verkligen är jag på den här bilden och inte 50 cent, jag förstår dem!
image39





            -------------------


"Death smiles at us all, all a man can do is to smile back"

Kommentarer
Postat av: den du!

hur förtjänar man en sån titel som Mr.Magaluf då? :P

2007-10-19 @ 12:20:35
Postat av: haugi

det kan jag svara på. fullast varje dag, mest bakfull varje dag men mest; största skillnaden på personlighet gentemot hur man är hemma. farfar backade inte för något där nere, inte ens den spanska polisen. duger det som svar gibban?

2007-10-19 @ 19:23:55
URL: http://erikhaugland.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0