Måndag

Veckans första dag är avklarad. Har nu också tillbringat två månader här borta. Tiden har bokstavligen flygit iväg. Eller ja, de första 15 timmarna i alla fall. Men den resterande tiden av mina två månader har också gått väldigt fort. Det är en skön känsla faktiskt. Jag har ju lite rutin på allting nu så det finns utrymme för att spendera tiden på ett vettigt sätt under den här säsongen. Något jag inte riktigt anammat ännu men planer finns för vettiga sysselsättningar lite längre fram. Jag funderar på att lära mig sticka. Både min mormor och min mamma är riktiga höjdare på det så det är något jag borde kunna klara av. Det borde rimligen resultera i några sköna vintermössor och ett och annat imponerat ansiktstutryck från folk i min omgivning. Räcker för mig =) Återstår nu bara att skaffa garn och ett par stickor. Lära sig måste man kunna göra på internet, som allt annat nu för tiden.

Idag har jag varit aktiv med mobilkameran. Jag var så finurlig nämligen förra veckan och upptäckte hur jag kunde skicka mina tagna bilder till min email och på så vis lägga upp dom här. Härligt Einstein!


Först tränade vi. Efter träningen var slut, när vi satt där som bäst och stretchade ljumskarna fick Tristan King, Luke Walker och jag själv en idé. Vi gick snabbt till verket och tillverkade en eminent snögubbe av den snö som lagt sig som ett täcke över isen. Ingen dålig skapelse om jag får säga det själv, och ni kan ju tänka er hur mycket start och stopp de här hockeykrigarna ägnar sig åt på ett endaste ispass. Hade vi haft tid och ork hade det nog inte varit några problem att skotta ihop en fullvuxen snögubbe på 180 cm.
image41
Snögubben "Toad" poserar här med Tristan King. Oooh, måste berätta en rolig sak. Något jag tar upp lite då och då när situationen kräver det. Det har nämligen visat sig att om man googlar den här killens namn, dvs Tristan King så får man fram ett antal länkar som leder till sidor med den kvinnlige porrskådisen Tristan King. Det tycker vi i laget är lite lustigt, för det är det ju faktiskt. Inte alla som lyckats skaffa sig exakt samma namn som en filmstjärna likson. Tristan själv däremot brukar av förklarliga skäl inte direkt vika sig av skratt då detta kommer på tal.

--------

image42
Efter träningen tog vi en sväng upp mot stadens norra delar. Först åt vi en förstklassig måltid på Panda Express. Chinamat i fastfood-variant. Väldigt gott, lagom billigt. Därefter stannade vi till vid Goodwill för att fynda. Det är en amerikansk variant av Myrorna och brukar alltid bjuda på något gott. Det bästa affären hade att bjuda sina kunder på idag var en alltid lika underhållande Scott Gabriel som idag bjöd på en lektion i butiks-cykling. Med en halvtaskig peruk på huvudet och en 75dollars mountainbike som redskap sicksackade han runt mellan hyllorna som om han aldrig gjort annat. Impressive!

----------

image43
På hemvägen fick vi första parkett till en trafikolycka. Ingen var så värst skadad men det var ett antal bilar inblandade. Oftast handlar det om bara om ännu en dum jänkare som fått körkortet i flingpaketet. Det är otäckt lätt att få körkort här borta. Alla de olyckor och trafiköverskridelser som sker jämt och ständigt är ett nog så bra bevis på detta. Annars är de alltid coolt att få se lite riktiga Kopps. Ni vet såna där donutätande, halvtjocka snutar med solglasögon som man ser i filmerna. Tro't eller ej, dom finns på riktigt!

----------

Kommentarer
Postat av: Impressive

Du är grymm Sjödin, fortsätt så!

2007-10-23 @ 19:03:37
Postat av: Mr Magic

Härligt! Skoj med lite bilder också! Hurra, hurra, hurra, hurra. :D

2007-10-23 @ 19:58:07
Postat av: Mr Magic

Härligt! Skoj med lite bilder också! Hurra, hurra, hurra, hurra. :D

2007-10-23 @ 19:58:18
Postat av: Viktoria/Ladycharming

Haha, verkar ju ha rätt roligt over-there. :D Tur att det inte var jag på cykeln bara... Värdelöst Vetande: Jag kan inte trampa på cykeln och andas samtidigt. Jag andas bara när jag rullar. Du ska se mig på en träningscykel... ;)

2007-10-23 @ 20:37:29
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5361
Postat av: ......

hejhej vill du ha recept på jätte god choklad pudding från en restaurang ? ja kan fixa om du vill...

2007-10-24 @ 14:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0