Mirakelmannen

Då var en ny vecka igång. Dom flyger förbi rätt fort om man tänker efter. Eller rättare sagt, om man inte tänker efter. Försöker leva i nuet så mycket det går. Tar en vecka, en dag och en träning i taget. I går kändes det inge bra alls på isen. Efter förlusten i lördags kväll tyckte coach visst att vi behövde lite bestraffning. Ett varv upp och ner i alla trappor runt hela arenan fick vi starta upp dagen med 10 i går morse. Därefter väntade gymmet och vid 1.45 hade vi som vanligt isträning. Isen var mer lik kvicksand än is och benen kändes ungefär som efter ett pass i grusgropen på hamre. Som grädde på moset fick vi åka full fart fram och tillbaka ungefär 100 gånger sista kvarten, sådär som Herb Brooks gjorde me jänkarna i "Miracle" ni vet. Usch och fy, de var ingen höjdare. Men tro´t eller ej, den dagen passerade även den.
Idag var allting i sin ordning igen. Jag hade en bra träning, fräscha ben och ett vasst avslut. Hängde mycket puckar idag. Det var bra för själen.
Vi har skaffat oss en mental tränare nu också. Han är hur skön som helst. Riktigt duktig också. Har arbetat med en massa nhl-spelare  och lag. Har släppt en riktigt bra bok också vid namn "Hockey Tough".
Förra året läste vi boken så det var stort att få träffa honom på riktigt. Igår var det min tur att ha mitt individuella möte med honom och det var hur bra som helst. Han sa så många positiva saker och jag har inte mått så bra som jag gjorde när jag gick därifrån på väldigt länge. Det var som att han gav en självförtroende och mental styrka bara genom ord. Kommer lära mig många bra saker från den mannen. Saul L. Miller heter han, för den som är nyfiken.

Till kvällens övriga nyheter:

  • Någon undrade i en kommentar vad låten hette på min senaste film. Den låt som startar efter cirka 4.40 är "Danzig - Mother".  Kunglig gitarr i den låten.
  • Många traderykten florerar i omklädningsrummet i dessa dagar. Den största väderkvarnen av dom alla, Matt Sokol placerar spelare till höger och vänster. Senast hörde jag på omvägar att även jag var "on the wire". Får väl se om det ligger någon sanning i det.
  • Här kommer två bloggtips, såna som jag brukar avnjuta så fort de är uppdaterade. Bra skribenter = intressanta bloggar. http://karlssonvictor.blogg.se , http://erikhaugland.webblogg.se
  • Och till sist några länktips. Vår kommentator har en blogg där man kan läsa rätt bra saker om laget, den finner ni här. Vårat fanforum är en annan härlig sida, här snackar dom skit om alla spelarna..rätt kul läsning ibland.


// Simma lugnt


image33


Kommentarer
Postat av: Jag är här igen

Jag feelar inte nummer 16 asså.

2007-10-10 @ 14:18:16
Postat av: Gibban

haha, vilken synd för dig..get used to it.

2007-10-10 @ 19:38:00
Postat av: Anonym

bästa bloggen någonsin. keep up the good work!

2007-10-10 @ 23:46:28
Postat av: kjetil

tackar ödmjukast för den fina omnämningen. kan bara säga detsamma. jag behöver dock ej länka till din eftersom det inte finns någon som inte är här inne o gluttar titt som tätt =) ha det fint gang-star!

2007-10-11 @ 01:20:10
Postat av: kjetil

aa hej haugi här igen... råkade titta lite närmre på bilden i inlägget. det är inte så att du har gått och blivit farsa där över? ser ut som en potensiell (stavning?) dotter som sitter o kikar på andra sidan plexigt! =P

2007-10-11 @ 01:21:46
Postat av: gibban

shit haugie, du måste vara smidigare med såna där kommentarer. man vet aldrig vem som lyssnar ;)

2007-10-11 @ 05:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0