På nå't vänster

Det finns saker jag gillar och saker jag inte gillar. Just nu gillar jag inte att vårt trådlösa internet lever sitt eget liv och får för sig att vara långsamt ibland. Det innebär att när jag försöker se nhl highlights på TSN så hackar det och jävlar sig. Samma sak händer när jag försöker hänga med i elitserien via Svt:s tama sammanfattningar på webb-teven. Oftast uttrycker jag min besvikelse då såna här tekniska bekymmer inträffar med en djup suck och några tystlåtna svärord. Det brukar inte göra internetuppkopplingen snabbare men det känns bättre i hjärtat på något vänster.
På tal om vänster.. jag har insett att jag är extremt vänsterhänt. Jo, visst har jag väl vetat om det sedan tidigare men det gör sig påmint med jämna mellanrum och då brukar jag tänka hur det kan bli så egentligen. Jag stod just och borstade tänderna och försökte mig lite snyggt på att borsta med högerhand. Fullständigt omöjligt. Samma sak hände tidigare idag när jag försökte kamma mig med min så kallade felaktiga hand. I grund och botten måste det bara vara vana som ligger bakom det där med höger och vänster. Även fast jag har läst att vi vänsterhänta är både smartare och coolare än högerhänta individer så skulle jag nog känna mig bättre till mods av att kunda använda båda händerna i vardagslivet. Nu kom jag på en sak. Jag spelar gitarr med höger, det måste ge en del pluspoäng i pruttokollet. Aaah, nu blev jag genast lugnare...

Min kväll har varit lugn som en filbunke. Ett konstigt uttryck men det existerar vill jag minnas. Det mest intressanta jag gjort under kvällen var att diskutera med en tjej via sms om hur dåligt programmet Top Model är. Hon, som går på konstskola och kallar sig själv för modell ville få mig att tro att det krävs en massa talang för att bli plåtad och att det var skamligt med brudar som klädde av sig kläderna framför kameran. Jag var inte sen att nappa på betet och pladdrade på om hur modeller är blåsta och inte är mycket värda om de inte ser bra ut. Dessa uttalanden gjorde henne fly förbannad och hon envisades med sina försök till att "konvertera" mig till sitt urtråkiga tänkande. I ett sista desperat försök att få mig på hennes sida drog hon till med den gamla utstlina frasen "det är insidan som räknas" medan jag satt här i mitt hem och fnissade för mig själv. Undrar vad hon tänker om mig nu? De gör detsamma egentligen. Kontentan av det hela är att Top Model är ett dåligt program och jag vill inte att MTV ska sända sex avsnitt i rad varje vardag kväll. Punkt slut.

Kommentarer
Postat av: lillegibbs.

äntligen lite bitterhet!

2007-10-11 @ 09:56:34
Postat av: gunnborg

prutokollet? protokollet heter det

2007-10-11 @ 14:11:56
Postat av: gibban

lugn nu gunnborg, stavfelet är medvetet

2007-10-11 @ 17:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0