Viktig match

Aj! Har just vaknat till liv och ligger nu i min säng och beklagar mig. Huvudet bultar och kroppen är öm. Det måste vara gårdagens bataljer som gör sig påminda. När den här känslan inbefinner sig så önskar man sig inget hellre än en ledig dag. Men då det är känt sen länge att man inte får allt man önskar så är det bara till att ställa in kropp och knopp på en ny match framåt kvällningen. Vi ska möta Everett igen i vad som kallas för en "home and home". Vi spelar mot dem i deras rink ena dagen för att sedan mötas igen på vår hemmaplan dagen efter.
Fan, ikväll är verkligen en viktig match. En vinst skulle betyda så otroligt mycket. Två rakar vinster var det länge sedan vi mäktade med. Och dessutom kämpar vi mot just Everett om vem som ska ha fjärdeplatsen i vår divison.
Jag ska göra allt som står i min makt. Hoppas bara mina lagkamrater tänker samma sak. Jag gjorde mål igår föresten. Inget jag fokuserar så mycket på längre. Det finns viktigare saker om man säger så. Swystun och jag kom två mot två i numerärt underläge och han slog en finfin passning mellan benen på en av backarna medan jag kom flygande förbi den andra. En patenterad enhandstyrning över plockhandsken på målvakten räckte för att öka på vår ledning till 2-0. Tror att det var ett viktigt mål för oss.

Ett av våra superfans skickade den här bilden till mig igår. Ganska häftig tycker jag själv. Den är tagen förra året när vi möter Vancouver Giants. Offret på bilden är Brendan Mikkelson. Den här tacklingen finns med i min film så jag tyckte det var lite lustigt att en fotograf lyckats föreviga det smärtsamma ögonblicket. Dom här actionfotona går att köpa också. Så det är bara att höra av sig med er beställning ;)

image32

Kommentarer
Postat av: Magnus Höglund

Länka din film nu igen!

2007-10-06 @ 21:53:48
URL: http://hem.passagen.se/sundsvik/
Postat av: jag

Gibban vad heter låten du har i filmen om säsongen "last call", den börjar efter 4,40 ungefär. snälla !

2007-10-06 @ 22:11:32
Postat av: guy

du är grym!

2007-10-06 @ 22:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0