Vilken härlig dag

Från gråtrist himmel till strålande sol. Då talar jag inte om vädret utan mitt humör förstås. Regnat har det gjort hela dagen men jag är lika glad för det. Varför då undrar ni? Jo, jag har varit på världens bästa affär, IKEA =D
Hur bra som helst..kändes som att jag var hemma igen. Slog mig ned i första bästa bäddsoffa och njöt av tillvaron. Kan med lätthet säga att jag var den mest spralliga kunden där så som jag skuttade runt bland de olika avdelningarna. Glufsade i mig en efterlängtad portion Köttbullar med mos innan jag strosade vidare mot matavdelningen. Hyllor fyllda med svenska godsaker väntade mig vid utgången. Exalterad och överväldigad som jag var så hade jag stora problem att välja ut vad jag ville ha. Åkte hem med en hel kasse full med lantchips, ahlgrens bilar, koppabergs cider, böjbara sugrör, marabouchoklad och ballerinakakor. Mums! Hittade till och med ett decilitermått, nu kan jag baka kanelbullar här hemma...jippi! =D

En bra dag helt enkelt.


image37

Smaskens, det enda som saknades var en Haugi som sa "gött mos" sådär som bara han kan.

Kommentarer
Postat av: Evelajnaa

Ja. Välkommen hem till Sverige då.. Om så bara för en liten stund. Köttbullar, potatis & lingonsylt. Det blir inte mer svenskt än så

2007-10-16 @ 19:42:13
URL: http://evelajnaa.blogg.se
Postat av: haugi

hi there.. såg din rubrik för detta inlägg och fick fram så härliga gamla minnen till den låten. har sökt febrilt på youtube men ewa roos verkar inte så poppis där. hoppas laget ditt repar sig, annars så kan jag fixa in dig i nyköpings J20, vi är inne i ett vinnarstråk och ett härligt go just nu. hihi. till sist vill jag bara säga: Gött Mos!!

2007-10-16 @ 23:17:34
URL: http://erikhaugland.webblogg.se
Postat av: Nea

haha, kul att läsa om vad du gör :) du skriver ju så gött! hoppas kanelbullarna blir bra.... om du nu lyckas få ihop nån deeeg!

2007-10-17 @ 11:23:52
URL: http://linneagibbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0