Cirkusnummer, på flera sätt

Aj! Tröttheten slog mig just rakt i ansiktet. Ögonen blir tyngre för varje sekund som går och hjärnan börjar ilskna till då min kropp inte har gått och lagt sig ännu. Klockan har slagit tolv här borta. Sitter just nu och lyssnar på Mika - Relax, take it easy...bara ett halvår för sent har jag fått höra. Men vad gör det. Den som spar, han har.
Orkade inte skriva något i lördags. Kom hem från Everett vid halv elva och kände att suget inte riktigt fanns där. Förlorade min första match för säsongen. 7-3 mot Vancouver Giants. Inget att dra för stora växlar över. Men jag vill verkligen inte ha en säsong till som förra året. Det klarar jag mig bra utan. Vi har riktigt bra forwards i år. Backarna är det sämre med. Kanye West - Stronger var visst nästa sång på spellistan. Nu vet ni ungefär hur långt jag hinner på en låt också. Intressesmurfen antecknar.
Har berättat för Sokol om det stora intresset och alla frågor han har fått. Han tackade ödmjukt för uppmärksamheten kring hans person. Vi ska försöka klara av intervjun den här veckan. Det är en upptagen man det där men han har lovat att hitta en lucka i kalendern.
Idag var en ledig dag. Då gick vi på cirkus. Vi hade fribiljetter och det var faktiskt riktigt kul. Ingen sån där fjantcirkus som hemma i Sverige. Nä här var det riktiga grejjer. En snubbe satt i en stor bur med 10 tigrar och förklarade olika trick för dem på knackig engelska. Tigrarna lydde honom välvilligt trots att vi mer än gärna hade sett någon av dem göra åtminstone lite motstånd. Jag och Mac (Frazer) var först på plats. Vi antog att hela laget skulle dyka upp men så var visst inte fallet. Efter en halvtimme kom i alla fall några av "the boys". Det var de väntade som dök upp. Sokol, Gabes, Tj och Guggenberger. Dom hade suttit och druckit rom och pepsi hemma hos Sokol innan och var vid det här laget rejält på lyset. Det blir lätt såhär när man spelar i whl. Den enda lediga tiden som finns är ofta en söndag eller måndag och när man lever som vi gör och aldrig kan gå ut och roa sig så blir det mest att man träffas ett gäng grabbar och dricker sig dyngraka på dagtid istället. Ska väl tillägga att jag var nykter idag.

"Angels and Airwawes - The adventure"..något att ladda ner för er som behöver en ny låt till samlingen.

Efter cirkusen åkte vi alla hem till Sokol igen. Drickandet fortsatte i högt tempo nu varvat med lite Fight Night-spelande på hans Ps3. Dagens vinnare i boxningsringen blev vår värd för dagen, Matt Sokol. Vår nyfunne burväktare från minnesota, Mark Guggenberger ställde inte ens upp i tv-spelsturnerningen. Han satsade allt krut han hade på att vinna den törstsläckarmatchen som pågick paralellt i rummet brevid. Vann gjorde han också, överlägset.
När drickan var slut och vi var less på Sokols lya drog tåget vidare mot Washington Square. Det är en stor galleria som fungerar väldigt bra som tidsfördriv på lediga dagar. Idag blev vistelsen roligare än vanligt. Guggenberger gick runt och tjoade så att det ekade i hela gallerian, Gabes och TJ impulsköpte var sitt par  knallröda converse allstar och Sokol slängde ur sig nedlåtande kommentarer om förbipasserandes klädstil eller kroppshydda. Jag och Frazer försökte vara så neutrala som möjligt utan att för den delen övertyga någon om att vi inte var en del av det pack som förstörde söndagslugnet.

image22
Gabes till höger, Tj till vänster.

Efter mycket om och men kom vi hem till slut. Har varit en riktigt rolig dag om man tänker rent skrattmässigt.
Var ute och sprang i förmiddags också. Duktigt av mig faktiskt. Gäller att ha en bra vecka nu. Den sista innan jag åker till Nashville. Vore bra att tappa ungefär 4 pounds till. Ska jag kunna klara av.
Allt kretsar kring hockey igen som ni kanske märkt. Tyvärr blir det ju så från och med nu och 8 månader framåt. Jag försöker dela med mig så mycket det går av livet utanför isen men så värst mycket uppseendeväckande hinner vi inte med.
Det känns verkligen att det är ett annorlunda år i år. Speciellt när man  pratar med folk där hemma. Ingen går i skolan längre. Alla är ett år äldre. Jobbar, pluggar eller gör ingenting alls. Det känns som en enda lång paus och jag får ingen rätsida på något alls längre. Vet inte vem som gör vad eller hur eller när. hmm, konstig känsla.
Internet brukar alltid vara en trotjänare när man vill veta vad folk gör. Men bilddagböckerna går trögt, Facebook har haft en dålig vecka och msn är inte vad det en gång var.
Kanske blir bättre sen när november kommer. Då brukar den sedvanliga depressionen sakta lägga sig som ett täcke över hela landet. Alla känner sig instängda och kvävda i ungefär tre mörka månader. Sen blir det ljust igen och varenda kotte är glad och har helt plötsligt hundra saker de ska göra så fort snön smälter.
Vi överlever vintern så vi kan leva över sommaren...

image23
Cirkus, the american way..



Störs å trivs, Wäjja livs

    // Vicks

Kommentarer
Postat av: Magnus Höglund

Låter fint! :P

2007-09-03 @ 16:43:45
Postat av: Rick.

Hallå! tänkte bara informera dig att jag såg till att vi använder din blogg till våran undervisning inom tryckfrihets lagar och dylikt.. din och Alex Schulmans bloggar som gäller på våra föreläsningar! jaja, ha en lyckad säsong nu! smäll några kanadensare för mig ;]

2007-09-03 @ 19:00:25
URL: http://myspace.com/hebre

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0