I Nashville

I Nashville är det jävligt varmt.
Här gillar man country och amerikansk fotboll.
Här har dom en sjudundrans dialekt.
Här sitter jag och ska till att ha mitt livs bästa traning camp.
Perfekt.

Anlände igår kl 12 på natten. Var inte på hotellet förrän vid ett. Klampade in på rummet lite osmidigt och väckte därför min rumskamrat. Som tur var har jag glädjen att dela rum med Mark Santorelli från Chilliwack och inte någon dopad surmule från det forna sovjet. Mark spelar som sagt för Chilliwack Bruins i samma liga som jag själv, WHL. Där huserar han i förstafemman tillsammans med Oscar Möller och dom är ett av ligans bästa radarpar.
Jag trodde att campen började nu i morse och var därför lite smågrinig över att jag fått en så sen flight. Men Mark rättade mig och sa att den inte startade förrän på torsdag Med den glada nyheten i tankarna sken jag upp som en sol och kunde inte somna förrän fram mot tre på morgonen.
I morse vid frukosten träffade jag genast på Bengan och Thuresson. Dom var lika spralliga som vanligt och det var ett kärt återseende. Thuresson, från malmö, har signat och kommer börja säsongen i Nashvilles farmarlag Milwaukee Admirals. Bengan har valt att stanna i Djurgården ett år till och åker precis som jag härifrån nästa vecka.
Den svenska trion har idag varit på gallerian Opry Hills. Stor galleria som innehöll både bio, minigolfbana och ett akvarium fyllt med stingrockor. Grabbarna inhandlade kläder och en fotboll som vi har trixat med vid hotellets pool resten av dagen. Nu är klockan kvart över fem här och jag tror det börjar vankas middag. På såna här camper får man stå för all mat själv men i gengäld får man pengar för den tid man är här.
Reglerna är såna att man bara får träna tre timmar om dagen. Om ni har koll på er matte så finns det alltså 21 timmar till på dygnet som ska slås ihjäl = en hel del dötid. Tur då att man har en massa trevliga hockeyspelare att snacka skit med.

Jag skriver mer när det hänt något intressant här. Första isträninge är på fredag, internmatch på lördag.
Campen går att följa på http://www.nashvillepredators.com

Hoijjj

Kommentarer
Postat av: tjaa

KUNG

2007-09-13 @ 21:47:27
Postat av: atlanta?

möter ni atlanta? coolt i så fall

2007-09-13 @ 21:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0