Jag hatar backar

En helg utan framgångar och utropstecken. En helg innehållandes två matcher och lika många förluster. Ska fjolårets tragiska resultat fortsätta även i år? Som det såg ut i helgen är det nog ingen högoddsare. Jag ska inte använda några ursäkter men det finns några ganska simpla anledningar till varför vi inte lever upp till förväntingarna som finns på oss inför den här säsongen.

1. Vi är inget lag, alla drar inte åt samma håll.
2. Alldeles för få spelare tar ansvar där ute på isen.
3. Det är bara en handfull som har den rätta inställningen till det vi gör.
4. Vi har tveklöst ligans sämsta backar. Jag trodde inte det kunde spela så stor roll som det faktiskt gör.

Vi rullade på fyra kedjor i helgen. Coach Kromm ville se hur olika spelare fungerade tillsammans och få igång alla tidigt på säsongen. Han hade därför försökt göra fyra jämna kedjor. Det visade sig vara ett stort misstag.
Idag på träningen vart det därför andra bullar. Jag är tillbaka där jag hör hemma, i förstafemman. Där spelar jag på högerkanten med Colton Sceviour som center och Frazer som vänsterforward. Känns jättekul att få det förtroendet och mitt mål är att förbli här resten av säsongen. Vi har alltså nu alla våra draftade spelare i samma kedja, nu kan säsongen börja på riktigt.

Var en jobbig träning idag. Vi fick åka en hel del skridskor på slutet. Jag fick en konstig krampkänsla i benen som jag inte känt tidigare. Men de var bara att kriga på. Jag har börjat tänka på ett bra sätt när vi blir torterade på det här viset. Jag tänker helt enkelt bara att inget varar för evigt och att det som inte dödar det härdar. Det brukar alltid komma lite nya krafter när jag tänker i de banorna, lite mer syre till musklerna på något sätt.
Imorgon är det tisdag. Ny träning, en ny chans till att bli bättre. En sak jag verkligen uppskattar är att vi har i stort sett obegränsat med istid. Man kan alltid stanna efter och träna på något extra. Mestadels brukar jag skjuta lite. Har försökt att jobba mer med att skjuta lågt på stötsidan. Speciellt när jag kommer in som rightare på vänsterkanten. Historien visar att jag alltid brukar sikta mot bortre krysset men om man ska vara realistisk så sitter pucken nog bra många fler gånger i lågt i första hörnet. Hade tänkt att bli en fruktad målskytt i år, bara så ni vet ;)

Övriga nyheter: VIK Hockey har vunnit tre raka. Fortsätter vi att förlora här borta så vore det nästan bättre att styra kosan hemåt igen. Ta med mig det jag lärt mig och fortsätta utvecklingen på hemmaplan. Köra över lite folk och hjälpa VIK till kvalserien, de vore något det.

Som ni säkert redan vet är det en jäkla massa reklam på teven här. 98 procent är bara skit rent ut sagt men då och då dyker det upp en halvrolig reklamsnutt som lyckas ta sig in i omklädningsrummet och vårat alltid lika meningslösa vardagstugg. Den här gången är det något så dumt som en dessertpizza man får med när man köper en vanlig pizza. I stort sett är det en tårta gjord på krossade kakor, men dom väljer att kort och gott kalla det en dessertpizza och lägga till en flummig dialog mellan den rutinerade pizzaräven och den fjuniga nybörjaren.

Here you go:




Ha en bra tisdag

   // Vicks

Kommentarer
Postat av: PJ

Det ryktas att du spelade första matchen i tröja #22 och den andra matchen i tröja #16. Stämmer detta?

2007-09-25 @ 14:33:41
Postat av: 24

de kanske behövs en nummer 24 i backlinjen;) haha

2007-09-25 @ 16:18:08
Postat av: yeah

kom hem till vik gibbs!! dom behöver dig :)

2007-09-25 @ 19:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0