ny dag, nya möjligheter

Det är fredag morgon. Jag är hemma från Nashville igen. Hemma och hemma kanske är att ta i, jag är i Portland i alla fall. Kanske ska klargöra lite mer exakt vart jag bor förresten. Ni som tror att jag sitter och lurar i en fin kåk 2 minuter från centrum får nog måla om den där bilden ni har i huvudet. I städer som dessa bor kanske 10% av invånarna i själva staden. Den resterande delen bor i suburbs - förorter - utanför stadsgränsen. Jag bor i den största och mest förekommande förorten Beaverton. Den är som en egen stad egentligen, det enda som saknas egentligen är väl ett downtown-område.Var ett par dagar sedan jag skrev senast. Fanns helt enkelt ingen mental styrka under den resterande delen av campen för att klara av en sådan krävande uppgift som faktiskt är att leverea blogginlägg till er. Av den anledningen la jag skrivandet på hyllan och fokuserade på att ha en bra camp istället. Det hade jag inte mycke för visade det sig. Blev totalsågad på mitt möte i onsdags och sen dess har jag finulat en hel del på vad de egentligen var frågan om här. Är jag verkligen så jävla dålig som dom ville få det att verka eller överdrev dom för att väcka liv i mig och få fram det där mega-brunket som dom verkar tro att jag har inom mig. Tungt var det i alla fall att sitta där i ett rum där sex gråtrista gubbar under vad som kändes som en evighet på ett ganska brutalt verbalt sätt tryckte ner mig ordentligt i skoskaften. När jag gick ut därifrån kände jag mig lika bra som en påse skit ungefär och ville bara sluta med hockey. Men efter att jag de två senaste dagarna har haft oavbruten konferens med mig själv sånär på några avbrott för mat och sömn så börjar jag se ljuset i tunneln. Just nu kanske jag inte klarar av det som Nashville kräver av mig och i värsta fall kanske jag inte är den dom söker. Men jag vet vad jag kan och vad som tog mig hit där jag är idag. Jag är därför fullt övertygad om att förr eller senare kommer jag att hamna någonstans där mina kvaliteér är uppskattade och där jag får spela sådär som bara jag kan.Men först ska jag ha en bra säsong här i Portland. Jag är väldigt positiv inför den kommande säsongen och är övertygad om att den kommer bli bättre än den förra, både för mig och för laget. Det hela tar sin början ikväll klockan 19.30, Vancouver Giants i hemmapremiären..perfekt!

Fredag 21a september, ny säsong, ny start, nya möjligheter.


       // Viktor

image29


Kommentarer
Postat av: matrialaren

du är unik du är vicktor sjödin läser din blogg varje dag kämpa på mvh mtrl

2007-09-21 @ 19:28:55
Postat av: Rash

Bara att köra på ändå, gör en bra säsong nu så får de äta upp vad de sa!
Jag förväntar mig 15+ mål från din klubba i vinter och en del fighter också:D
PS. de e inte så tokigt att ha blivit draftad och få lira i världens bästa juniorliga.
Du har kommit en bra bit på vägen iaf...
Min dröm var att få spela i WHL som junior, men jag fick nöja mig med spel i lägre juniorligor.

2007-09-21 @ 21:59:02
Postat av: Evelajnaa

Det är rätt Viktor.
Lycka till ikväll & resten av säsongen!
Vi tror stenhårt på dej!

2007-09-21 @ 22:17:10
URL: http://evelajnaa.blogg.se
Postat av: Albert

Hang on in there. "För den som lyfter blicken finns inga gränser" myntar du själv. Jag håller på dig brorsan

2007-09-22 @ 02:27:23
Postat av: D.P

Gibban jag vill bara säga en sak, DU ÄR KUNG

2007-09-22 @ 11:52:31
Postat av: pell

GO GIBBAN!! Fortsätt köra jag tror på dig

2007-09-24 @ 20:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0