Watch out Jimi Hendrix!

Jag har köpt mitt livs första gitarr! Helschysst tänker ni och jag kan inte annat än dra på smilbanden och nicka instämmande. Det här är precis vad jag saknat. Ett givande tidsfördriv som förhoppningsvis kan minimera min tid vid den här dumburken. Frazer, Gabes och jag gled lite snyggt ner till GuitarCenter efter middagen för att kika lite. En kvart senare var vi ute ur butiken, jag och Fraz med varsin splitterny gitarr och Gabes med ett fem-dollars munspel. Nu saknas bara en trummis och vi har ett band som kan bli 2000-talets svar på The Beatles.
Det långsiktiga målet är att jag nästa sommar ska kunna konkurrera med Snöret om vem som ska få brudarna på festen. Han har dominerat alldeles för länge nu med sin gura och sin sköna stämma. De senaste tre åren har vi andra suttit vid sidan om och sett hur tjejerna flockas runt den charmige sörmlänningen och undrat vad det är han har som vi saknat. Nu vet jag svaret, i sommar ska det liras gura mina damer och herrar!

Satt just och kikade lite på min tv snett bakom mig. På teven gick ett program som heter "Manswers". Det behandlar halvidiotiska och väldigt udda frågor som dom antar att vi män vill ha svaret på. Rätt roligt faktiskt..idiotiskt, men underhållande.
I dagens program fick jag lära mig några nya saker som jag alltid funderat över. T.ex så vet jag nu att en australisk sjöko förmodligen är det skönaste djuret att ha sex med. Anledningen var att dess könsorgan var mest likt en kvinnas. Jag lärde mig också att en genomsnittlig människa borde dö av 18 öl. Antar att jag inte är en genomsnittlig människa på den punkten. Programmet visade även hur man på egen hand tar hand om en skottskada om man av någon anledning inte har lust att åka till sjukhuset. Man fick också lära sig hur man klarade ett eventuellt drogtest utan att för den delen sluta med droger. Ingen av metoderna som visades verkade vara av värde ifall situationen faktiskt skulle uppstå. Sist men inte minst fick vi inbitna tittare veta hur långt världsrekordet i kast med liten dvärg var. 12 fot och 9 inches. Dvs ungefär 4 meter!


ska plinga lite mer på guran nu, latersskaters


Kommentarer
Postat av: Drug addict

haha, hur klara man sig undan drogtestet då? :P

2007-09-27 @ 10:46:08
Postat av: Viktoria

Som hockeynerd är det riktigt kul att följa din blogg. Fan vad kul ni verkar ha på isen! :D Och runt om oxå, för den delen.. Lycka till iår!

2007-09-27 @ 11:11:08
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5361
Postat av: Anonym

tycker att du kan spela in en låt med ditt band och lägga upp det här, skulle va grymt skoj ju :D

2007-09-28 @ 21:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0