Grattis Viktor!

Ja då var vi där igen då. Den där lite speciella dagen som infaller en gång om året. Jag fyller nämlingen år. Den 21a april för 1988 föddes en söt liten femkilos-klump på bb i Uppsala. 20 år, sju flyttlass och ett antal erfarenheter senare sitter jag i en lägenhet på torget i Karlskoga, Värmlands framsida.

Som hockeyspelare är livet fullt av vägskäl och mina började dyka upp redan vid 13 års ålder. Familjen hade tagit beslutet att lämna Lidingö och huvudstaden för att flytta rätt ut i skogen två mil utanför enköping. Ett beslut jag inte tog med ro direkt. Men det var inte mycket jag kunde göra åt saken och det var då jag började anamma mitt favorituttryck nu mera, gilla läget! Det har jag gjort sen dess och jag hoppas att jag fortsätter med det enda in i graven.
Man vet aldrig vart man hamnar i livet, hur framtiden kommer se ut  eller vart det bär av. Det är bara att hoppa på tåget och hoppas på det bästa =) Jag är i alla fall väldigt tacksam för att jag alltid vågat ta stegen i alla fall. Och för den hjälp jag fått när jag varken vetat ut eller in.
Som när jag skulle ta beslutet om att spela juniorhockey i Kanada t.ex. När draften skulle hållas låg jag på sjukhus med dropp i armarna och droger i blodet. Jag mådde piss och var inte alls särskilt sugen på att flytta så långt på egen hand och "börja om" så att säga. En halvtimme före draften skulle hållas meddelade jag mina agenter att jag skiter it helt enkelt. Sen ringde jag upp morsan för att berätta nyheten men hon blev inte glad som jag trodde. Istället tyckte hon att jag borde ta chansen, annars skulle jag säkert ångra mig i framtiden. "Okej då, jag drar", sa jag till henne och nu var det bråttom. En kvart före draftstart ringde jag återigen upp Tommy och sa att jag ändrat mig. Fort som ögat blev de ett samtal bort till nordamerika och allt blev kirrat. Jag hamnade i Portland, i efterhand kanske inte det bästa laget att försöka lyckas i men ändå. Jag hade verkligen hur kul som helst, lärde mig mycket och ångrar inte att jag åkte dit.

---------

Idag är det öppet hus hos mig. Det finns tårta, bullar, kakor och saft. Allt måste ta slut innan det blir dåligt så jag uppmanar alla att komma hit om ni är i närheten. Till majoriteten av mina vänner, som inte alls befinner sig i den här staden, vill jag bara säga Hej och tack för att ni finns.

De var allt för mig. Ha en bra dag, för det ska jag ha =)

image89

Kommentarer
Postat av: Lundberg

Stort grattis.

2008-04-21 @ 10:49:13
Postat av: Anonym

Grattis!!!

2008-04-21 @ 11:12:50
Postat av: Karin

Man får gratulera

2008-04-21 @ 13:30:28
URL: http://lillak24.blogg.se
Postat av: Jag

Grattis Gibban!

2008-04-21 @ 16:57:27
Postat av: 36b

grattis!!!

2008-04-21 @ 17:29:07
Postat av: Eric Highlander

Vet inte om du fick mitt lite grannlandsinspirerade sms inatt.. hursomhelst, stort grattis på dagen din! hoppas den var till belåtenhet...

2008-04-21 @ 19:33:41
Postat av: Chrimp

GRATTIS!!!

2008-04-21 @ 19:47:13
Postat av: ännu ett klipp av sven!

http://www.youtube.com/watch?v=0Gz2KPpMnuQ

2008-04-21 @ 22:49:03
Postat av: Julia

grattis ! :)

2008-04-22 @ 11:13:11
URL: http://juvlijja.blogg.se
Postat av: Pedersen

Ett stort grattis !!!

2008-04-22 @ 15:52:11
Postat av: Anonym

Grattis i efterskott!

2008-04-22 @ 17:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0