Helger, Håkan och en lång promenad.

Hej hallå bloggen!
Är mitt uppe i en sån där vecka ni vet. En ofrånkomlig sak som alltid återkommer hur man än vrider och vänder på det. Det råder delade meningar om veckor har jag märkt. Veckorna i sig är de väl inget att klaga på men det finns desto more åsikter om vilken del som är bäst. Många hatar måndagar, andra onsdagar och sen finns de törra jävlar som till och med gnäller på den alltid lika välkomna helgen. Speciellt här i Karlskoga har det blivit populärt att gnälla på helgerna. Tror det kan ha å göra med det torftiga utbudet på aktiviteter. Tro't eller ej så börjar ungdomarna till och med tröttna på att supa sig fulla och eftersöker nu istället lugnare tillställningar som bokklubbar och kvällsöppna cafeér. Summa sumarum: ha ett glatt humör och gilla läget så blir allt bra i slutändan.

För egen del kan jag meddela att jag har börjat skolan igen. Mobbat kan tyckas men jag tycker ändå det är rätt skönt. Får träffa lite folk, käka gratis lunch och fullfölja den utbildning jag satte igång med för ett antal år sen nu.
Har gått två dagar och mest träffat lärare och degat runt. De flesta av lärarna verkar gilla mig men är samtidigt irriterade att de inte fått mer info om mitt plötsliga uppdykande på just deras lektion. Men till nästa vecka ska jag vara igång med allt hoppas jag..
Idag har jag ingen lektion förrän kvart över ett (13.15). Gött mos tänkte jag och klev upp kl 8 i morse. Ringde till min kedjekamrat tillika brunkarpolare Fredrik Höggren och tog med honom ut på en långpromenad. Efter en timme i snålblåsten klampade vi in på gymet och störde Therese lite i hennes dagliga bestyr. Efter två glas vatten och mycket skitsnack klev vi upp tre våningar och körde lite styrka. Blev några ryggövningar och en för axlarna. Vi ska dit ikväll igen så vi tog det rätt lugnt nu på morgonkvisten. Vår massör Håkanbråkan Persson var som vanligt där och instruerade stadens ålderdomshem hur dom ska gå till väga för att överleva nåt år längre. Ingen skräll direkt att han sågade mitt hår igen och frågade skämtsamt vad för typ av sax som behövdes för att klippa av barret. En lustig kille jag inte känne var inte sen att hänga på och föreslog en speciell sax hans mor använde på familjens pudlar när de behövde trimmas till. Kritik likt denna bekommer mig dock inte då jag vet att alla är avundsjuka och gärna hade haft mitt sköna flow alla dagar i veckan.

Nu ska jag ner till skolan och käka mat. Har två lektioner sen också.. hare guld.-


            // Vikke Hallon


Kommentarer
Postat av: Robban

Läste i ett tidigare inlägg att du också kör rätt mycke promenixer osv för att minska på kroppsfettet.. Tips från coachen.. Tonfisk är ju som alla vet grymt nyttigt men fan så äckligt, ta en bit på gaffeln, ha ett glas vatten redo, stoppa in fisken å blanda i munnen och svälj..Tar inge lång tid innan man fått i sig burken och de smakar inget..
Ja va lite skeptiskt själv men de funkar fan å ger en bra mättnadskänsla..Fortsätt me bloggandet nu för du gör de riktigt bra! Hade fint!

2008-04-02 @ 13:47:11
URL: http://robban1987.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Var går du för linje på gymnasiet ?

2008-04-02 @ 21:17:47
Postat av: seri

hahah d är sååå sant att karlskogingar bara gnäller på helgerna!

2008-05-24 @ 15:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0