kär och galen

Tja!
Sitter i min nu mera benlösa säng och lyssnar på köttfärslimpa. Meatloaf heter bandet egentligen och sjunger att dem skulle göra vad som helst för kärlek. En härlig tanke faktiskt..
Kanske ska förklara benlösheten hos min kära sovhållplats. Jo de va såhär att igår kväll var det lördag och 18 snygga grabbar fick för sig att sitta i sängen samtidigt. Det sydöstra benet, som till grabbarnas försvar redan var i dåligt skick, gav plötsligt vika och sängen blev genast mycket svårare att sitta i. Tur var väl de att mina gäster hade huvudet på skaft. På två röda hade de provisoriskt lagat åbäket med en närliggande resväska och fokus kunde återigen läggas på festen istället för benbekymret.
Anledningen att det var folk här hemma var den att lillebror HC Flyers hade lagavslutning igår. Efter diverse middagar och drinkar kom de på att den där Sjödin i Bofors säkert låter oss vara hemma hos honom innan vi vinglar ut på krogen. Och som den ruskigt schyssta killen Sjödin ställer han självklart upp och låter boysen komma upp en sväng. Måste nästan ses som en ära att 75% av stans hetaste hockeylag vill komma till just mig på dagen för deras avslutning. Tack grabbar för en riktigt trevlig kväll. För vidare info om gårdagen hänvisar jag till Luffens blogg där allt finns att läsa mer utförligt.

-----------

Jag hade rätt angående kvalserien. Rögle gick upp. Hur kul som helst. Lite roligt att när jag tog fram sågen och gav Leksand en känga så höjdes röster runt om i landet och kommentarerna och kritiken haglade här på bloggen. Malmöfansen kan inte heller vara helt nöjda med säsongen. Lär nog eka rätt bra i den nya ladan där nere när vi möter Malmö borta i vinter.

--------------

Fick en förfrågan att berätta vad jag tycker och tänker om valet av tränare. Mitt ärliga svar är att jag inte tycker så mycket alls. Det blir nog bra tror jag. Har inte träffat honom eller haft honom förut så det blir en ny erfarenhet. Men efter tiden i Portland har jag lärt mig ett och annat om hur tränare fungerar så jag lägger inte så mycket fokus vid dem helt enkelt. När nån säger "..nästa, Sjödin" i båset så går jag in och kör järnet i 40 sekunder sen ställer jag mig i båset, nynnar på en bra låt och väntar på att det ska bli dags igen.
Kan bekänna en sak här..jag har alltid varit lite rädd för tränare. Eller rädd och rädd. Har väldigt mycket respekt för dem. Jag är inte den som ifrågasätter, diskuterar och pratar så värst med eller om tränare över huvudtaget. Ända sen jag hade Per Wirén under mina barndomsår på Lidingö har tränare och coacher varit något väldigt speciellt. Det är bossen helt enkelt. Tränaren säger, jag gör..no questions asked.
Däremot gillar jag det klubben pratat om en treårs-plan. Det kan nog vara en bra grej. En klar vision..vart vi ska och hur vi ska nå dit. En skuta som i alla fall jag gärna vill vara med på =)

------------

Jag läser en hel del bloggar. En riktigt bra en skrivs av en supporter till oss. Observerbloggen.blogspot.com är adressen. Han skriver på ett bra och objektivt sätt. Där finns tonvis med intressana rykten, notiser och spekuleringar. Ja förstår inte vart han hittar all information dock. Han har mer koll på vad som händer inom mitt lag än vad jag själv har. Bättre än att läsa tidningen, helt klart.
När jag slutat spela ska jag också sprida en massa skvaller om ett lag via en blogg. Måste vara svinskoj att veta sånt som inte andra vet.


Framtiden
Imorgon har jag skola kl 9.40. Klassråd står det på schemat. Men så vitt jag vet finns det inget sånt ämne så jag borde kunna skippa det. Hade även tänkt göra just det enda tills jag fick stränga order att gå dit av en klasskamrat på msn ikväll. Får väl pallra mig dit då. Göra klassen lite gladare med mitt överpositiva tugg om att skolan är bra och maten än bättre. Sen samhällskunskap bara på eftermiddagen. Har ett jättehål där jag tänkt lägga in ett gympass. Blir spinning sen på kvällen. Får se hur det går med löpningen i år. Knäna började krångla när jag löpte i vintras men har nu inte gjort de på ett tag så det kanske har lagt sig. Annars blir det ett antal timmar på cykeln för min del. Men det är inte fy skam det heller.

Vill bara säga att Spinning måste leda listan över världens svettigaste sysselsättningar. I hård kamp med  3 timmars intensivt dansande på krogen och bastukvällar med Tornberg i omklädningsrummet på Rocklunda..

------------------------

image86
The world's greatest


Kommentarer
Postat av: Sparven

Uppskattningsvis en timme innan jag sittandes i en taxi inser att jag supit bort visa-kortet.

2008-04-14 @ 17:10:08
Postat av: Anonym

Hur många timmar lägger du på cykel varje dag ? och hur mkt tränar du ? roligt och veta.

2008-04-14 @ 19:48:10
Postat av: bra bild

vem är den där kvinnan i mitten? Är de hon som heter gårdh i efternamn?

2008-04-14 @ 20:53:00
Postat av: Örebro

Såg dig i örebro tror jag?
Annars var han jävligt lik dig ;)

2008-04-14 @ 23:12:10
Postat av: gibban

visst är det moa gårdh på bilden. utnämnd till snyggaste tjejen i mellansverige tre år i rad nu. go å gla, kexchoklad!

örebroarn: jag var i örebro i torsdags och fredags så det är högst sannolikt att du såg mig. vart och när såg du mig och vad höll jag på med?

2008-04-14 @ 23:18:03
URL: http://gibban.blogg.se
Postat av: Maxim F

Konstigt att bara ett ben gick av... :P
Och 18 personer alltså? Vällde ju in folk hela tiden... :)
Nice to meet you, by the way... You non-canadian sucker! :)

2008-04-14 @ 23:25:05
Postat av: Örebro

Härligt.
Såg dig flera gånger när du glassa runt på stan i fredags eftermiddag.
Du fick hugg på nån brud sen på mq, och då drog du mot nya äventyr. =) Vad hade du för dig mitt i gnällbältet då?

2008-04-15 @ 07:46:12
Postat av: Anonym

Får man fråga vem du är kär och galen i? ;) Eller har rubriken inget med din känslomässiga status att göra?

2008-04-15 @ 11:32:30
Postat av: gibban

örebro: haha, skönt att jag fick hugg där..inte varje dag. jag var faktiskt på shoppingtur med tre tjejer. riktigt jobbigt för både ben och psyke att knata runt i butiker med brudar en hel dag. men jag grejjade de.

anonym: är inte kär och galen i någon tyvärr..rubriken kom mest till mig för att låten jag lyssnade på handlade om kärlek och att jag va galet glad just då...typ.

//gibban

2008-04-15 @ 12:32:24
URL: http://gibban.blogg.se
Postat av: Örebro

haha aa såg att du var sliten där ett tag , du satt å maska på en bänk utanför träffpunkten =)vad sa tjejera om det då? tillåter dom maskning på det viset?

2008-04-15 @ 15:34:17
Postat av: Karin

Drickskastningen va en upplevelse i helgen, fegt bara att ni plockade ur mobil o div annat...haha*
Ha d gott
//Bartendern

2008-04-15 @ 19:29:34
URL: http://lillak24.blogg.se/
Postat av: Anonym

Killen näst längst till höger e ju iaf grymt lik Anders Svensson:P

2008-04-15 @ 22:43:12
Postat av: killen till höger. Olof

haha. är jag lik ANDERS SVENSSON? ELFSBORG anders?
nej nej. jag är 2 meter lång och 30cm på bredden medan anders är 175 och 70cm på bredden. Men vi kanske är lite lika ändå!

2008-04-16 @ 18:50:37
Postat av: Beundraren bob

snyggaste tjejen i mellansverige tre år i rad? vilka är de som sitter i den juryn då? men vart kan man få träffa henne. Du skulle kanske kunna göra mig en BJÖRN tjänst och kontakta denna dam och lämna henne en intresse anmälan/ beundraren Bob

2008-04-16 @ 19:01:13
Postat av: gibban

beundraren bob: juryn är hemlig men mycket kvalificerad. nu är det dock så att hon hör av sig till dig om hon tycker att du är något att hänga i julgranen. så lämna namn, nummer och msn så ska jag framföra budskapet.

mvh gibban

2008-04-16 @ 20:57:49
URL: http://gibban.blogg.se
Postat av: Beundraren Bob

okej, ja jag förstår om de är hemlighetsstämplat.
jag vill helst inte lämna ut mina personliga uppgifter så här via internet (world wide web) Men jag kommer att ta ett beslut under morgon dagen (18 april) hur jag kommer gå tillväga med det hela/ B Bob

2008-04-17 @ 18:28:46
Postat av: Sparven

Olof, e du näst längst till höger? Ser mer ut som Linkan, numera även kallad singel-linkan.

2008-04-21 @ 16:22:56
Postat av: Anonym

klassråd?
vad går du i för klass?

2008-04-21 @ 18:04:39
Postat av: gibban

ja olof kom in i matchen. läs texten två ggr. näst längst till höger är inte du..även fast jag vet att du är van att hamna i rampljuset. mycket olof på youtube nu också.

--
och jag har ett klassråd på måndagar. jag tillhör HP2. ryktas vara stans i särklass skönaste klass..jag är beredd att hålla med ;)

2008-04-22 @ 14:38:01
URL: http://gibban.blogg.se
Postat av: Sparven

Linkan och taco, det kanske ligger något i det. Lilla Alex avslöjade hör om dagen att varje gång hon försökte se herr lindqvist framför sig så ser hon en bild av taco.

2008-04-28 @ 10:58:17
Postat av: Per Wirèn

Hej Victor, Här kommer en hälsning, från en som alltid respekterat dig. Per Wirèn

2010-10-02 @ 22:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0