Fika-vm

Hej hopp!

Fick ett sms från Fanny som undrade om vad de va för snack om flytt i ett tidigare inlägg. Sen såg jag en blogg där det stod att jag hade tankar på att lämna staden. Det beror väl lite på hur man ser de. Flytten jag skrev om var bara ungefär 400 meter från där jag bor nu. Så det är ingen direkt omställning. Lite större och lite mer utanför stadskärnan bara.

I samma blogg var lite tankar nedskrivna om att jag var på väg bort och såna grejer. För egen del hoppas jag verkligen inte det. Jag trivs hur bra som helst och gillar allt i den här staden, förutom en sak. Rykten! Det är verkligen en återkommande sak här i Kga. Man hör rykten om allt och alla. Oftast tagna ur luften eller berättade av en kompis kompis som känner nån som har en farsa som jobbar me nån snubbe, typ.
Sånt har jag aldrig gillat och kommer nog inte börja tycka om heller. Vare sig det handlar om mig eller något annat. Det är skönare med raka puckar och högt till tak.

Men men, kga verkar vara lite ryktesskadat och kommer kanske så förbli.
 

Imorgon har vi bortamatch mot Borås. Återigen är jag 13e forward. Klart man alltid vill spela men de är inget som bekymrar mig så mycket. Vi är många bra forwards i laget och man måste förtjäna sin speltid. Jag vet vad jag kan och en vacker dag får jag chansen, och då tar jag den. En sak man lärt sig genom åren är att olika personer tycker olika om en, så är det bara. Man kan inte vara älskad av alla.
Men jag är en bra hockeyspelare och när jag behövs så är jag redo =)
Dessutom spelade vi så mycket matcher i USA att lite träning här hemma nog inte kan skada.
Säger som Saul  L. Miller sa till oss i Portland. "Use it, or it uses you"

Ska gå ner och möta upp Lidas och Peppe på melkers nu. Vankas fika nu igen. Dom två är fan galna i de där. Personligen så är det ingen höjdare. Men en loka ska nog kunna slinka ner..


På återhörande

                                    // eder Viktor


Kommentarer
Postat av: Keano

Bra!



En sån inställning kommer man långt på (Både angående istid och ryktesspridning).



I den här stan, så litar invånarna utan att blinka, på allt skvaller som når deras öron.



Du ska även veta att i i samma stad, så uppskattar åtminstånde besökarna i Nobelhallen en rejäl brunkare...



Så - ett par fina "open-ice" och ett gäng "toe to toe", så är du i hamn!

I alla fall hos Karlskogaborna!



Kör hårt!

2008-08-19 @ 19:39:51
Postat av: Lasse

Härligt med raka puckar och en som vet, som bloggar...



Rykten... Vilket skit.



Kör på du... Både på is och blogg...

2008-08-19 @ 20:06:41
URL: http://battrehockey.wordpress.com
Postat av: krutte

Bra att du stannar i Bofors Viktor. Tror stenhårt på dig. Ha det bra!

2008-08-19 @ 21:09:13
Postat av: Bebgt

Tycker som sagt att det är skönt att du stannar, Viktor. Tror at du kommer att vara riktigt nyttig för Bofors. Speltid - jo, det kommer du att få. skador blir det under säsongen och då gäller det at ta chansen. Rykten... ja på sätt och vis instämmer jag. Rykten är aldrig bra, och jag brukar kolla bättre. Men den som sa att du var på väg att lånas ut brukar veta vad han talar om. Men jag ska dementera även i bloggen. Vid tillfälle ska jag bjuda på en Loka på Melkers - fast jag har fakiskt aldrig varit inne där. Ha det bra!

2008-08-19 @ 22:37:51
URL: http://observerbloggen.blogspot.com
Postat av: sandra

haha du ska få din tröja vill ju inte att du ska visa magen för hela stan! ;) men måste få ditt nummer igen. tappa min förra på p.i.p och var tvungen att skaffa mig ett nytt nummer o telefon! kramis

2008-08-19 @ 23:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0