"Lyckan är en hållplats mellan alltför litet, och alltför mycket"


Eftersom min nya dator har utrustats med något så fint som bluetooth har jag möjligheten att skicka över lite bilder från telefon. När min hjärna efter 0 millisekunder lade ihop ett och ett kom jag fram till att jag nu kan föreviga ögonblick från mitt vardagliga liv och placera dem här på bloggen.

Sagt är gjort och vi har ett nytt segment (inte att förväxlas med det svenska ordet) i denna redan fläckfria skapelse.

Men som vi säger på Team Sportia, kunden är kung..därför slutar jag aldrig leta efter sätt att göra er mer nöjda på.

Och ja, jag vet att merparten av alla läsare i åldern 16-21 bara är bildkåta jävlar. Men försök i alla fall att läsa några rader ibland. Jag vet att ni förmodligen aldrig läst särskilt mycket i erat liv, ett par kalle anka-tidningar på sin höjd. Men om ni ger det ett försök så kanske ni kan förunnas av det faktum att man faktiskt utvecklas av att läsa mer än bara undertexterna på senaste sex and the city-avsnittet.


Anyhow, här följer lite bilder från den senaste tidens bravader:



Lidde Lidström och jag begav oss till kronhallen för storhandel. En märkbart nöjd David klev ut därifrån med tre fulla påsare med godsaker som nu ligger och frodas i kylen på Ekehjelmsvägen. Notera gärna märket på kasen, självklart sponsrar vi bobcats ;)





Här syns jag och min vapenbroder Tim på en av skolgårdens finfina bänkar. Anledningen till att bilden är togs var den att Tim skrattandes konstaterade skillnaden mellan honom och mig. Jag äter äpple, han röker en cigg. Trots två vilt skilda livsstilar så trivs vi bra i varandras sällskap Tim & Jag. Att vi båda är födda 88 och således är både äldre, snyggare och har mer livserfarenhet än resten av klassen kan nog ha något med saken att göra..




Sist men inte minst vill jag skicka en hyllning till min vän Sofie. Hon flyttade till Uppsala i söndags för att plugga juridik i typ 100 år. Hon lämnade mig här helt ensam, men inte utan att lämna ett litet spår ändå. Den här boken hittade jag under min kudde i söndags morse. Hur gulligt som helst..då blev jag glad kan jag lova =)

Vi har båda vart lite upp och ner på sistone så det är en liten intern grej men en bok om att vara positiv kan nog inte skada för någon. Får ofta höra att jag alltid är glad och uppåt och en sån kommentar uppskattas verkligen. Men även solen har fläckar och då är goda råd dyra.
Fast inte nu längre, är ju bara att ta fram boken, läsa något skönt citat och kännar hur leendet genast återfinner sig på läpparna . Tack Sofie, och lycka till med allt!




Kommentarer
Postat av: bongo

Nu måste jag bara skriva lite trots att det inte har något med ditt inlägg att göra! Timrå gjorde klart med Toni Mäkiaho idag en spelare som har det där lilla extra för att köra över folk och sätta lite skräck i motståndarna och vara en pain in the ass helt enkelt! Äntligen får Timrå en spelare med den karaktär som Hedström hade innan han stack till NHL. Detta har varit en bristvara i Timrå de senaste åren. Och jag hoppas Mäkiaho lyckas i Timrå. Han är andre mest utvisade i SM-Liiga genomtiderna på 1257utvisningsminuter! Men för 2 säsonger sedan sprutade han in 51poäng på 55 matcher för HPK, Sedan blev det förra säsongen 30poäng totalt efter han spelat 18matcher i Finland, 9 matcher i Ryssland och i Schweiz 9 matcher 8 poäng i grundserien och 7 poäng i slutspelet.



De flesta "experterna" menar på att Timrå har chansat med denna värvning då han tidigare misslyckats i Malmö. Men vem fan vill lyckas i Malmö liksom? Bara att höra någon komma fram till en med gröt i munnen och säga "Hej" skulle få en annan att vilja åka hem direkt.



Nu har jag dock lite frågor till dig :)

Hur ser det ut i erat lag i år?



Hur mycket mera "hungriga" är ni i år mot för förra säsongen?



Och slutligen vet du när ni spelar i Sundsvall? :)

2008-08-29 @ 22:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0