"Botemedlet mot kort stubin kan vara en lång cykeltur"

Regnet duggar tätt på min vänstra fönsterruta. Den högra är skyddad av balkongen från lägenheten ovanför.
Himlen börjar så smått skifta från blått till den mer lättigenkännliga gråa nyansen.
Ur min dators halvrisiga högtalare skrålar Jack Johnsons trallvänliga visa "Better together". En skön låt med ett skönt men relativt simpelt budskap. Han tycker det är bättre när man gör saker tillsammans med andra. I det här fallet tror jag han syftar på en kvinna någonstans..helt säker är jag dock inte.

Anlände just hem från ännu en träning. Det är mycket av den varan för tillfället. Tyvärr har jag inte välsignats med tillräcklig talang för att vara någon träningsspelare av rang. Matcher är mer min grej. Därför glädjer det mig att vi spelar mot Frisk / Asker här hemma imorgon. Kl 19.00 börjar drabbningen för den som är nyfiken.
Känner ett uns av hunger någonstans i magtrakten. Dags att äta lite kanske? Sugen på farligkorv och makaroner. Måste vart en hel vecka sen jag åt det nu.

Hur går skolan då?
 En fråga som ställs lite titt som tätt. Relativt lätt besvarad om man inte fördjupar sig för mycket och börjar sväva iväg mot invecklade grejer så som schemaläggning och religionskunskap.

En fördel med att vara två år för gammal och haft ett major uppehåll från allt vad skola heter är att man kan läsa lärarna som en öppen bok. Som det här med att man första veckan ideligen ska skriva personliga brev till varenda lärare fullt med ointressant fakta om en själv som man helst av allt skulle slippa att dela med sig av. Till råga på allt vill dom att man utförligt ska beskriva sina mål med den kurs man startat fem minuter tidigare, som om någon utöver möjligen klassens ärkenörd ärligt skulle ha suttit under sommarlovet, studerat sitt schema och därefter spånat på mål och möjligheter med de kurser som väntar under det kommande läsåret.
Kom igen nu lärare, vi vet att ni också bara är lata och inte vill dra igång själva arbetet förräns det verkligen är nödvändigt. Bespara oss gärna båda den bördan. Ge oss ett snyggt muntligt förhör där ni snabbt och lätt kan utläsa intelligensnivån hos de olika klassmedlemmarna och därefter lite snyggt luta er tillbaka och lalla igenom resterande lektionstimmar med redan färdiga betyg hos i stort sett hela gruppen.
Genialisk idé återigen av en för stunden något sarkastisk Gibbs som genast ska sluta driva med det i övrigt så perfekta svenska skolsystemet.

Hade sovmorgon i morse till 9.30. Upptäckte till mitt stora förtret att cykeln inte stod utanför dörren som den brukar vilket ledde till en ovälkommen promenad ner mot skolan. Jag blir sällan irriterad men när jag tvingas gå i en nerförsbacke blir jag faktiskt lite tjurig. Det känns så onödigt och allt jag tänker när jag går där och bromsar in varje steg för att inte ramla framåt är tänk om jag hade en cykel nu, va fort de skulle gå att ta sig ner för backen, tänk om..
Kanske ett udda tankesätt men så är det i alla fall. Lathet är smarthet, can't say that enough.

Såg av en slump att min blogg hamnat i vänsterspalten på en för mig okänd hemsida vid namn www.ikarlskoga.se .
Den finns under kategorin karlskogabloggar. Någt som sätter en viss press på mig eftersom jag skriver om så hemskt mycket annat än just Karlskoga i sig. Kanske får börja flika in med lite kuriosa från vardagslivet här i stan eller något.
Idag på väg upp till tobaksaffären såg jag t.ex den här snubben som sitter och lirar gura lite varstans. Han är riktigt bra och jag var mer än sugen på att bara sätta mig bredvid de andra två gubbarna som agerade sällskap och lyssna ett slag. Tyvärr fanns inte tid till detta, får bli en annan gång helt enkelt.

Idag i skolan bjöds det på sprödbakad lax. Enda problemet var att de glömt sprödbakningen.. besvikelsen hos de hungriga vargarna från Hp3 gick inte att ta miste på. Med betongkepsen på och tårfyllda ögon styrde vi kosan mot stan och åt lunch på en av de lokala restaurangerna istället. Inte så mycket för att vi inte gillar lax utan sprödbakningen utan mer i protest antingen mot matsalspersonalen som spelat oss ett spratt eller den ansvariga på skolmatsedelstryckeriet som i det här fallet gjort en oförlåtlig blunder...



Kommentarer
Postat av: ikarlskoga.se

Det finns 100 bloggar med anknytning till Karlskoga på ett eller annat sätt. Vi har valt ett fåtal som vi gillar att läsa, för att de är kreativa och läsvärda, bjuder på humor, eller för att personerna bakom inspirerar genom att göra sin egen grej.



Din blogg är ju extra trevlig att läsa med tanke på det trevliga språket. Kanske skulle sikta mot sportjournalist när hockeykarriären går mot sitt slut?



Vi har bjudit på en och annan läsare till din blogg de senaste månaderna, så vi antar att det är ok att länka?

2008-08-27 @ 18:59:48
URL: http://www.ikarlskoga.se
Postat av: patrik

Tja man ! kan du inte skriva vad du tycker och tänker om leksand spelaren Jan Huokkos bravader!?

2008-08-27 @ 22:09:57
Postat av: Gibban

ikarlskoga.se: känner mig faktiskt hedrad att ni länkar till just min blogg. Kul att ni uppskattar den och flera med er. Journalist vore faktiskt roligt att prova på, tror det kan passa mig rätt bra.

Och det är helt okej att länka, tack och bock =)

2008-08-28 @ 11:06:40
URL: http://gibban.blogg.se/
Postat av: Nea

Du är inte som alla andra, du är så mkt bättre. just därför du är länkad. Var ju inte svårt att plussa ihop ett och ett.



kram/sis



2008-08-30 @ 15:17:40
URL: http://linneagibbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0