Augustikväll

Softar just nu med Sofie i min lilla lya for a change. Vi sitter i min säng och lyssnar på Taylor Swifts skiva. Jävla go den är. Båda diggar lite instämmande med ett leende på läpparna. Hon får en på bra humör den där Taylor.
Ladda ner plattan omgående. Eller jag ber om ursäkt, gå till närmaste skivbutik och lägg ut 150 färska kulor på den här dyngfina skivan.
Anledningen till att jag blivit mjukis och lyssnar på ett helt album med en liten fjantig sydstats-tjej är ganska enkel. Aldrig tidigare har jag tyckt att en artist gjort en hel skiva skön, men den här är faktiskt riktigt bra.

Peppe kom idag fram till att vi måste lyssna mer på våra mp3-spelare. Ett jävligt underskattat litet verktyg som fungerar "lika bra till vardags, som till fest"...vilken reklam kommer den där jingeln ifrån föresten, någon som vet?`

Hade en rätt go dag i skolan idag. Första skoldagen och allt. Vet inte om man borde känt pirret i magen eller något sånt men det lyste i alla fall med sin frånvaro idag, kanske dyker upp senare...not.
Började med nån slags formell invigning i aulan där rektor Carl drog till med en skrämselhistoria om hur det kan gå om man skolkar för mycket. Efter det följde klassråd med femton spaltmeter information av den sorten som går in genom ena örat och ut genom det andra. Försökte förgäves styra upp mitt schema med min smått vilsne men ack så rare handledare Bert under detta klassråd. Det enda jag fick ut av det var en hänvisning till tidigare nämnd rektor Carl dit jag begav mig med lätta steg.
Efter cirka en timmes hattande fram och tillbaka på datorn med scheman, poäng och kurser var så mitt specialutformade program så gott som klart. Saknas gör endast 50 snabba pinnars om jag kastar in någon gång i min ovissa framtid. Vajjert tänkte jag och begav mig mot lunchlådan!

En timmes intensiv Rättskunskap nalkades efter den aptiliga lunchen bestående av överkokt pasta med en utsökt men något skinkfattig skinksås. Pratkvarnen Anna gjorde det hon är bäst på, nämligen att just prata, pladdra, snacka, diskutera, dra halvtorra norrlandsskämt, och så vidare...ja gillar't dock. Bättre en lärare me glimten i ögat än en torr jävel.

Har varit riktigt skoj att träna den här veckan. Har lirat me Peppe, Tobban och Linus i en av de blå linorna. Duktiga som fan är dom vilket underlättar för en själv. Är mycket tacksam att jag fått den chansen =)

Imorgon gäller följande:

Skola vid 08.05.
Träning 11.30
Avfärd 12.45
Ett antal timmars mobilt surfande och filmtittande på bussen me världens bästa grabbar.
Matchstart 19.00
21.30 - förhoppningsvis segerjubel.
Hemresa med mycket skitsnack och lite deeptalk.

Hemgång - Sänggång




Ska skaka liv i Sofie här nu.


Good night to you all

Kommentarer
Postat av: Anton jernberg

"lika bra till vardags, som till fest"



Jokk bärdryck ;D

2008-08-20 @ 07:45:53
Postat av: Anonym

Läste i tidigare inlägget att du inte är något för rykten så att säga, men att gå runt och tro att man är något samt bråka med okända är dessvärre helt klart godkänt, eller?

2008-08-20 @ 12:12:56
URL: http://speltid.blogg.se/
Postat av: Gibban

Speltids-Hanna:

Inge pajkastning här nu. De får du göra någon annanstans.

Det där är utagerat så nu lägger vi det bakomflutna framför oss som Pumba brukar säga =)

2008-08-20 @ 13:56:16
URL: http://gibban.blogg.se/
Postat av: Hanna

Om du inte tycker om "pajkastning" som du säger så borde du nog ändra ditt sätt att vara mot andra, såkallade okända, ute. Jag känner inte dig och lär nog aldrig göra, är inte heller den som dömmer någon innan jag lärt känna personen. MEN, det du gjorde var ett gott exempel på varför man dömmer folk innan!

2008-08-20 @ 21:25:04
URL: http://speltid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0