Ett äventyr i bussen..

What uupp everybody!?

Sitter just nu i bussen på väg hem från grannlandet i väst, Norge! Eller sitter kanske är att ta i. Halvligger i en för tillfället bekväm ställning med ryggen mot fönstret och fötter under näsan på Peppe i sätet bredvid. Knepet med bussar är just det här med att sitta bekvämt. Varenda position man testar på som till en början känns helt underbar blir efter cirka 15-20 minuter nästintill outhärdlig. I mitt fall så är det arslet som tar den värsta smällen. Det liksom somnar och smärtar på samma gång och jag kan säga att det finns bättre känslor i livet än denna.
Men efter åtskilla tusentals mil på de kanadensiska motorvägarna har jag fått bukt med problemet. Jag brukar börja med att sitta på sätet längst ut så länge jag känner för de. Sen, i en välsvarvad symbios med min partner på andra sidan gången lägger jag mig ner ungefär som på det sättet jag är positionerad just nu. Efter ett antal timmar, fördelaktligen om det börjat skymma sträcker jag ut ordentligt, lägger datorn på magen och avnjuter en skön film (förmodligen med Will Ferrel i huvudrollen) medans milen paserar förbi utanför fönstret.

Det var lite tankar om hur de kan gå till när man ska åka buss.

Vi har varit i Norge igår och idag. Spelade match mot Comet idag kl två. Torskade med 5-2. Kändes riktigt surt eftersom vi egentligen är ett bra mycket bättre lag. Vi dominerade i första men fick inte tillräcklig utdelning. Jag hade turen på min sida och stänkte upp ett skott i krysset. Nej skämt och sido, jag snubblade in en mellan benen..men dom räknas dom med =) Som lag har vi mycket potential. Vi måste bli noggrannare i bedömningar, spela enklare ibland och sätta dit puckarna. Men det ser bättre ut på många punkter för varje match. Vi sköt mycket idag iaf, det är ett plus. 65 skott. Fortsätter vi på den inslagna vägen kommer puckarna trilla in förr eller senare.
Kan nog vara rätt kul att jämföra min analys som spelare med t.ex en supporters eller tidningens. Folk utifrån är oftast snabba att döma. Antingen har man vunnit och allt är frid och fröjd. Eller så förlorar man och då har laget spelat kasst, alla är sämst och det mesta är fel.
Nåja, det är ju den mänskliga faktorn. Varje gång Bajen förlorar i allsvenskan så blir både jag och Lidas tvärlacka och förbannar det ena med det tredje. Är nog lite tjusningen som supporter. Man får älska och man får hata, inga konsekvenser..



Vad händer här annars då?
Nån inbiten kanske är nyfiken, vad vet jag..bussen är iaf uppdelad i två läger. Vi unga och snygga här fram, och det gamla slitna gardet där bak. Den förlorade generationen född 1984(läs Blomman, Högga, Sudden) har halkat in i baksätet på ett bananskal men verkar lika stolta för det.
Av någon oförklarlig anledning kallar sig det bakre gänget för Vippen(v.i.p). Kanske är det ändå ett slags tröst för att de egentligen insett att deras bästa år ligger bakom dem och att framtiden (vi här fram) kommer farande som ett urspårat ånglok.
Jag sitter på fjärde raden framifrån, till vänster. Framför mig sitter Lidas. Framför honom bara oviktiga personer som coacher, matrialare och en långhårig namn vid namn "Busschauffören".
Brevid mig sitter Peppe. Han förser oss andra laptop-nördar med filmer så att vi får resan att passera. Laptop-gänget innefattar förutom jag, peppe och lidas även Daggen som sitter bakom peppe, framför trappan.
Bakom mig sitter Johan "Nisse" Nilsson. Han glor mest på filmen som visas på bussens tv-apparat men brukar mellan varven slänga fram högerlabben och rycka mig lite i håret. Varför vet jag inte men han brukar alltid skratta när jag tittar bakåt så jag antar att det är en käreksfull gest han håller på med.

Kontrasterna är stora mellan fronten och den bakre delen. Vi här framme surfar på nätet och håller låda medans de i de bakre regionerna dricker kaffe och diskuterar aktierkurserna.
Trots allt, en mycket härlig och gemytlig atmosfär. Slagsmål sker dock med jämna mellanrum. Dessa uppkommer oftast när någon av oss ungtuppar utan lov försöker komma in i vippen. Då säger farbror Bülow stopp och man får utstå ett par tjuvnyp.

Nu har min rumpa nästintill domnat bort och jag måste lämna er. Ni får ha en fortsatt trevlig lördagkväll, det ska i alla fall jag ha =)



Bifogar en icke retuscherad bild på eder skribent tagen för typ 10 minuter sen. Stilig kille de där ;)



Kommentarer
Postat av: Anton jernberg

Man kanske skulle skaffa sig en sådan där laptop då.

Själv försöker jag alltid sova med huvudet mot rutan på bussresorna. Vilket är riktigt obekvämt. :)

2008-08-30 @ 21:55:26
Postat av: Keano

Att bruka en laptop i knät/sängen/på magen är ej att föredra, då dessa oftast har sin fläkt på undersidan...

Detta bidrar till en alldeles för varm dator och därmed försämrad prestanda!



Go´natt!



Ps. Inte illa att en spelare kommenterar matchen innan pressen i dessa tider:)

2008-08-30 @ 23:58:27
Postat av: Nea

PRECIS det jag skulle skriva; tänk på prestandan.

2008-08-31 @ 17:47:46
URL: http://linneagibbs.blogg.se/
Postat av: bongo

Hoppas du inte missar min kommentar i ditt förra blogginlägg!



Häruppe i Timrå laddar vi supportrar för derbyt mot Modo på onsdag i SCA-Cupen. Vi hoppas att Mäkiaho kan få in några fina tacklingar på några gamla griniga modoiter.



Ha en bra dag!

2008-08-31 @ 17:53:37
Postat av: #16

börjat läsa din blogg nu igen efter ett litet uppehåll (du slutade skriva) och är verkligen jätte nöjd. skit kul läsning :-D

2008-08-31 @ 18:56:26
Postat av: beundraren bob

tänk på pungen också. dator nära pungen i lång tid är inte bra. man hör ju så mycket om strålning osv. tänk på pungen

mvh/bob

2008-09-01 @ 23:08:05
Postat av: Gibban

keano: ska tänka på det i framtiden =P



bongo: jo jag läste kommentaren. tack och bock för den. kan ha varit rekord för längsta kommentar..

lycka till me finnen! hoppas han är skitdålig så ni värvar mig istället.



beundraren bob: jag har försöker ringa dig men jag antar att vi itne är kompisar längre och att det är därför du inte svarar

2008-09-02 @ 00:17:56
URL: http://gibban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0