"Gee gaas"

Klockan är 04.27, det är onsdagnatt/torsdagmorgon.
Vi var i Nybro idag. Om allt gått som planerat hade vi tagit 3 pinnar och varit hemma någonstans runt 02.30.
Men nu gjorde det inte det..det gick käpprätt åt skogen istället.
Torsk 2-1.
Snöstorm på smålandsfjället.
Ingen öppen mack så långt ögat kunde nå.
Och när vi ungefär vid tre tiden rullade nerför backen som leder in i karlskoga beslöt sig busshelvetet för att ge upp.
Framme vid rödljusen tvärdog hastigt och olustigt vår gröne krigare som varit med oss så många gånger både norr och söderut.
Så står vi där på en kusligt öde väg mitt i natten. Helt stilla, helt tyst.
Ironiskt kan man tycka. Så nära, men ändå så långt bort.
Efter en halvtimme dyker en reservbuss upp. Bara att packa ur den gamla bussen och stuva in allting i den nya.
Två minuter senare var vi framme vid nobellhallen.
Och nu ligger jag här, och funderar på allt för många saker på en gång.
Förmodligen sover ni allihop. Själv ska jag upp till skolan kl 9. Kommer vara trött, det är jag övertygad om. Men men..

...nothing to it, but to do it.


 // Vic signar ut, slut

Kommentarer
Postat av: Förstafemman

Match imorrn igen...hoppas att vi får se dej på plan imorrn...skulle va skönt o se lite tacklingar av dej...kämpa på

2008-12-04 @ 09:24:17
Postat av: Faan

Så går det när man inte vinner.

2008-12-05 @ 10:45:50
Postat av: Anonym

Bra tänkt "faan"...

2008-12-07 @ 14:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0