It's a must!

Big up yourself!

In Peppe Lundhs crib right now. Husets värd spelar guitar hero i soffan, jag sitter här och lidde jobbar ut gårdagens mandlar in the mens room. Vet inte om alla helger är värda att redovisas direkt då denna var överlag händelselös och fattig på glädjeämnen. Därför skiter vi i det och ser fram emot en ny vecka. Den sista inför uppehållet.
På programmet står fyra träningar, en match mot Borås, ett egenkomponerat julbord a lá Bobcats och en julfest på fredagskvällen i klubbens regi.
Sen i ottan lördag morgon styr de tre vännerna (utan jerry) kosan österut för fem välbehövliga dagar av ledighet =)

Tänkte efter onsdagsmatchen summera första halvan av säsongen. Min säsong då förstås. Alla andras ger jag blanka fan i, egocentrisk som jag är. Som läget är just nu får den ungefär 0,01 toasters av 50 möjliga. Men vem vet. Om fyra dagar kanske läget är annorlunda.

Det är viktigt att sätta upp mål i livet, långsiktiga som kortsiktiga. Mitt nästa mål i livet är att ta mig upp till hockeygym imorgon bitti kl 07.30. Det är tiden vi ska vara på is. Vilket innebär att jag måste kliva upp före tuppen. Lät sagt, svårare gjort. Men jag ska jobba stenhårt för att klara av mitt mål och sätter i och med erkännandet här en lite större press på mig själv.
Ska Gibbs klara av uppgiften eller kommer pressen bli för stor och förse denne herre i ett djupt stadium av dvala som omöjligör en uppgång före klockan 09.00?
Den som lever får se.

Tror det är degning på gång här nu. Som om vi aldrig gör det annars... Zzzz




Kommentarer
Postat av: Eda

jadu, hur gick det med det där målet egentligen? haha

2008-12-15 @ 21:11:20
Postat av: bongo

Bongo is back in business! Haft lite väl mycket med julbord och skit här uppe så tänkte skriva lite fort om vad som händer här uppe i Timrå. Det har ju gått som en jojo för Timrå IK i år man har verkligen missat att ta vara på sina chanser att ta sig upp på slutspels plats de senaste omgångarna, med förluster mot djurgården, södertälje och nu senast färjestad. Dennis har sett lite ojämn ut och varvat bra insatser med väldigt bleka. Finnen jag snackade upp inför säsongen har fått kicken(han fick gå ganska tidigt), ska fan kolla om inte Carlsson kan rycka upp dig hit snart dom är ju och scoutar spelare nu våra "kära" sportchefer.



Bongo out!

2008-12-16 @ 19:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0