Live-blogg

Klockan är 11.13. Min mobil är lite snabbare, den visar på 11.15. Genidrag av mig där. Ställa fram klockan två minuter så att jag omöjligt kan komma försent till någonting...eller? I teorin låter det bra. Fungerar sådär i praktiken måste jag säga.

Sitter på Konferens & Reception. Kursen heter så. Idag ska vi inte alls prata om varken receptioner eller konferenser.
Vi ska se på film. Eller en tv-serie är det till och med. Fawlty towers heter den. Ni vet den gamla sköna hotellserien med John Cleese som föreståndare för ett minst sagt livligt hotell någonstans på den Engelska landsbygden.
Vår lärare Jonas påstår att det är i utbildningssyfte. Som om vi skulle gå på den lätta. Mer troligt är dock att han vaknade upp i morse, kände fredags-stämmet i kroppen och vill spendera dagen med allting annat än lära oss om konferenser och receptioner. Tro inte att vi för en sekund tror på ditt skitsnack Jonas. Vi ser rakt igenom dig. Mohahaha.

En liten tjej med långt rött hår glider runt i klassrummet på en kontorsstol med hjul. Vi kallar henne för Lilla My. Mycket tack vare att hon är mycket lik den lilla figuren i Mumindalen, men också för att hon är just liten och heter My.

Det är väldigt tyst här inne just nu. Hör inte till vanligheterna när Hp3 har lektioner. Förklaringen stavas internet. Den världsliga vida webben slukar upp allas fokus och sysselsätter oss i väntan på att filmen ska starta. Bredvid mig sitter Twana. Klassens blatte. Dock måste jag säga att han är alldeles för lugn och svensk av sig för att bli kallad för det. Därför får han bli svenne istället, fast med utländskt påbrå. Han spelar nåt halvlamt internetspel och smsar med sin tjej, förmodar jag i alla fall. Han brukar smsa med henne.
Snett bakom mig till höger sitter Henrik Bjuhr. Där har vi nog klassens enda riktiga turre. Trots sin bleka hy och sitt allt annat än utländska namn.  Snackar me skön brytning, vaggar runt med byxorna i knävecken och är allmänt "chill" så att säga. Skön kille, helt klart. Snäll är han också.
Bakom mig sitter Mia, generellt sett anses hon vara skolans babe. Det är vad jag hört i alla fall. Just nu förtjänar hon nog inte den titeln då hon sitter och snorar och gnäller över att hon är hungrig om vart annat. Är man skolans babe så måste man bita ihop när det blåser snålt, upprätta hålla imagen till varje pris. Ryktet går att hon har vattenskalle också. Det är jag som har spridit ryktet. När jag påstår det brukar hon hugga tillbaka snabbare än en ilsken kobra och jag får äta upp mina ord ganska så snart. Inte lätt att hantera stadens donnor inte.

Tydligen så fungerar inte filmen. Blir till att göra uppgifter istället.
Ha en trevlig helg. Det ska jag ha =)


Kommentarer
Postat av: Urban

Tja! Så jävla besviken på coach, idag saknades hjärta på isen, o vilka sitter då på bänken med de största hockeyhjärtana?

Sämsta publiksiffra för i år.

Sämsta prestationen på hemmais i år.

Pinsamt uppträdande ute på isen.

Efter första 10 i period 1 så blev vårat Bik förnedrade stundtals.

Stort att ta poäng ändå men det är ändock inte tillräckligt bra, alldeles för nonchalant, vart är inställningen?

Kan inte vara kul o se detta från sidan utan möjlighet att tända eller påverka det som händer på isen.

Lider med dig Gibbs att du inte får spela och alla andra som var där o såg bedrövelsen.

Tacka fan för att folk stannar hemma o ser på idol.

De flesta måste vakna till ordentligt ((jävla närking jag låter som)

Kan bero på att jag tycker synd om dig Gibbs, vill se spelare med hjärta på isen, riktiga krigare, då kvittar det om vi förlorar o tappar poäng ibland bara spelarna visar inställning.

Fick jag bestämma så spelar du lätt i första, eller andra kedjan.

Du måste få speltid, ingen blir bättre av att sitta match efter match på bänken.

Dags att starta ett uppror ;)

Hoppas du tror på dig själv lika mycket som så många andra tror på dig Gibbs.

2008-12-05 @ 21:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0