Dixie Chicks

One man, one desire - The little tortilla boy

Så skulle man kunna sammafatta min helg såhär långt. Förvisso blir man inte särskilt klok på vad det kan tänkas betyda men vid lite djupare, mer filosofisk eftertanke går det med all säkerhet att vända och bända lite på orden och på så vis få fram en logisk förklaring.

Möjligheten finns ju faktiskt att ovanstående bara är tomma ord som fyller ut ett papper (binärt blogginlägg i det här fallet) och inte alls har någon meningsfull underton.
Men det låter jag vara osagt.

Hur som haver (skorna skaver?) så hade jag en trevlig kväll igår. Det var lite homecoming-känsla i uppsala där dream teamet för årskull 1988 hade samlats hos "krigaren" Tim för en kväll i festens tecken.
När förstafemman från enköping anlände runt åtta-tiden hade resterande lagmedlemmar värmt upp i ett par timmar redan. Husets värd gick i bräschen och välkomnade oss med kyssar och kärlek.
Tempot var högt, riktigt högt. Vid nio kollade vi klockan och insåg snabbt att det kunde gå illa om vi inte slog av lite på takten. Ett rutinerat move som räddade natten kan man säga.
Sen vart de utgång, hemgång, kebab och bilresa.

Och nu sitter jag här hemma hos la familia igen och har planerat att göra så lite som möjligt.
Har skaffat mig en ny hobby som går ut på att lösa korsord. Tror det är bra träning för mitt tålamod..behöver jobba lite där.

Hörs vi inte innan så vill jag önska er en riktigt god jul!


Ta hand om er och glöm inte att gilla läget =)


Kommentarer
Postat av: Sam

Tänkte bara passa på å önska go jul

2008-12-22 @ 21:33:33
Postat av: zwubb

God Jul o hoppas du fortsätter där du slutade i förra matchen.

Du har förtjänat speltid!

Mycket hjärta och glädje sprudlar ur dig. Alltid lika kul o läsa din blogg.

Lycka Till!

2008-12-23 @ 11:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0