Frank the tank

Skriver från Home Court idag. Hemma och hälsar på en sväng, alltid nice. Lillsyrran tycker jag är dryg som vanligt. Hon har blivit stor nu. 13 bast. Nu heter det inte kalas längre, nu går hon på "fest". Fiskedammen är utbytt mot dansgolv, hallonsaften har fått kolsyra och blivit hallonsoda istället. En klar förändring märks i hennes beteende. Mer innesittande. Mycket sms. Den gamla lekstugan ute på gården står mest och samlar damm. Vart ska detta sluta?

Sofie är här och hälsar på. Hon har klättrat ut ur sitt idé i Uppsala och tagit sig tid att hälsa på sin gamle vän tre mil söderut. Bra intiativ tycker jag. Sen att hon är livrädd för familjens nya tillskott Frank känns ju sådär.. och med tanke på att Frank är en 20 centimeter lång hund som man med lätthet kan stoppa ner i fickan så låter det hela rätt fjantigt, inte sant? Men hon ligger i soffan och tjoar till som en stucken gris när Frank kommer för nära. Brudar säger jag bara..suck.

Idag ska vi se på ESK Hockey. Kul jul! Länge sen jag visade mitt stöd till stadens krigare. Ser fram emot att avlägga scoutingrapport på ESKs vassa trio 88or Andreas "Linkan"  Lindqvist, Olof  "Stål-hans" Hansén och Pontus "påsen" Josefsson. Surahammar står som moståndare. Liverapporter kan fås från klockan 16.00. Skicka iväg ett sms till 72100 så får ni respons inom två minuter. Kostnaden för tjänsten är 5 sek.

Upp och nicka för min del nu. Måste damma av den gamla matchtröjan och megafonen, nu ska det hejas!



            //  "Gröööna sköna Enköping"

Kommentarer
Postat av: hejja esik

sura är kassa

2008-12-08 @ 18:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0