Gnällbälte?

What to write, what to write?

Var ett tag sedan jag skrev nu. En känsla av tomhet blandat med panik och insikt har landat hos mig under denna julvecka. Tomheten grundar sig en hel del i en tråkig förlust mot VIK i lördags. Ett lag som inte förtjänar att vinna matcher.
Visst, skickliga spelare. Men dom slänger sig hela tiden, snackar skit och vågar inte stå upp för sig själva.
Jag personligen har ingen respekt för sådana spelare. Not my cup of tea, så att säga.

Paniken bygger på lite skolarbete jag borde göra, brist på pengar och en i allmänhet rätt händelselös vardag.
Tror jag är en man som gillar när det händer saker. I alla fall runt omkring mig. Jag behöver inte alltid hitta på saker, tvärtom, men det måste finnas alternativ. Och just alternativ verkar det vara en stor brist på i den här kommunen just nu. Tror och hoppas att nöjessektionen i kommunhuset jobbar dag och natt med att lösa detta åt stadens invånare. Det mest exalterande som finns att göra för tillfället är väl att gå och gnälla lite på dom där förbannade lokatterna i nobelhallen. Ibland undrar jag nästan om det finns dom som gillar mer när vi förlorar än när vinner, det blir så mycket lättare att hitta något negativt då liksom. Vinner vi klart får gnällspikarna rota lite djupare i kritiklådan för att hitta något.
Kan tipsa om några bra saker att gnälla på när fantasin tryter.
Grusparkeringen utanför t.ex. Efter en klar 3-0 seger till bobcats vill man inte komma ut till en slaskig parkering och få bilen skitig. Fyy fan, så var den dagen förstörd.
Kaffet i halle kostar hela 15 kr! Hutlöst!
Den där nummer 81 åker runt och biter på tandskyddet hela tiden, irriterande!
Och glöm för guds skulle inte domaren, honom kan man alltid gnälla på!

Väl mött ikväll!

Ciao

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vet en som tycker det är bra när du åker runt och biter på tandskyddet iaf...:)

2008-12-29 @ 16:14:36
Postat av: Andre Zanki

Det finns annat att göra på hockey rinken än att tacklas, Victor lägg av med hockeyn. Du var lovande men nu ser du ut som en prinskorv på isen, Skåre nästa?

2008-12-29 @ 16:47:50
Postat av: Andreas

Och där försvann all min respekt för dig.

Har alltid önskat dig tillbaka till VIK, men nu visar du ju att du knappast har något hjärta för klubben.

Man kan ju tom börja undra om du överhuvudtaget har någon respekt för sporten.



Snackar om att VIKarna bara gnäller hela tiden?!

Jag såg dig käbbla rätt friskt med domaren i lördags.



Avd Kasta igelkottar i ballongaffär.



Jaja, lycka till i skitlaget Bofors, det var ju säkert ett bra val för dig i din fortsatta karriär.



När slutade du sikta mot toppen?

2008-12-29 @ 17:27:21
Postat av: Pontus

Som sagt, verkligen synd att du du inte siktar mot toppen längre...

2008-12-29 @ 17:31:54
Postat av: Henrik

Vad ska man säga? Pajas! Du fick inte något förtroende i VIK och du bevisar i match efter match att det var rätt. Lägg ner tuffheten, du är ju bara fluffigt mjuk och rund.

2008-12-29 @ 17:51:29
Postat av: zwubb

Kärt barn har många namn!!! Märks att det är flera som fortfarande trots att de skriver att du suger så är de inne o kommenterar dig som person o spelare. Du vet med dig att dessa personer ser upp och respekterar dig igentligen, de är avundsjuka och förmodligen rädda för dig. Tror att de absolut skulle älska att ha dig i sitt lag men tur för mig så finns du i det anrika stolta Bofors, önskar att det fanns fler spelare som du. Kolla bara på din ålder, klart du kommer att utvecklas och bli en ännu bättre spelare men då måste du få ett förtroende och lite medgång.

Som person verkar du vara en riktigt soft snubbe med en jävla glimt i ögat. Men fokusera på allt roligt och bra som finns i vardagen och livet blir fan så mycket roligare!

Lycka till ikväll!

2008-12-29 @ 18:08:31
Postat av: kalle granaht

fan vilken pajas du är! hur våre de om du stängde igen käften lirade smart och spelade hockey istället för att gnälla så jävla mycke!? trösta dej med spriten o härja på krogen istället, för på rinken kan du fan inte göra mycket rätt! krogen,spriten och härjandet passar dej bättre....

2008-12-29 @ 18:22:34
Postat av: allan

alla i bik e patetiska

2008-12-29 @ 19:55:21
Postat av: Nyktert

Lol eller vad det nu var man INTE skulle skriva till herrn. Men detta inlägg var lite roligt. Helt plötsligt dyker det upp en drös suppotrar till VIK ungdom som i smyg läst vad idolen skriver. Men nu skriver han inte det de vill läsa så då blir man gramse och hånar sådär lite lättjefullt. Nu kan jag iofs förstå att man blir lite plutt. Vet att jag skulle bli lite irriterad om han skriver så om BIK när han byter klubb, när det nu blir. Men faktum är ju att han har rätt i sak. Karlskogingar ÄR tyvärr väldigt gnälliga, och spelarna i VIK ungdom filmar väldigt gärna.

2008-12-29 @ 23:31:34
Postat av: zwubb

Stort grattis till segern o gött se dig spela, ännu mer fysiskt nästa match!?

2008-12-29 @ 23:42:51
Postat av: Lillebror

otroligt roliga kommentarer, keep it up!

2008-12-30 @ 00:21:06
Postat av: Hata Västerås !

hahaha stackars VIKare,bara gnäller,gnäller o gnäller,vad fan kom på något bättre va fan,Jag tycker i alla fall att Gibbs gjorde rätt med att dissa VIK.

Såg matchen i Lördags,gick bra för er..passa på o njut,de händer inte ofta -,-

2008-12-30 @ 12:10:24
Postat av: Hata Västerås !

Ni är bara griniga för att Viktor Sjödin inte spelar för er ?=)

2008-12-30 @ 12:11:28
Postat av: HAHA

Han spelar ju knappt med Bofors heller, ett byte per match. ;)

2008-12-30 @ 19:10:24
Postat av: per adersson

själv så tycker jag gibbs är en grym spelare som kan gå in och höja ett lag med sin fartfyllda hårda spelstil. jag skulle gärna se han i vik framöver.

2008-12-31 @ 01:00:41
Postat av: hata vik

ni är bara fega kräk som slåss bakifrån. vill ni slåss å hota folk så gör de med vikare.. ni är ju skit bra å hota ert eget lag .. haha se hur de går.. ni ligger på gränsen att inte gå vidare.. hoppas att ni har pajat era chanser sen thonberg tvingades sluta sen ni hotade han å hans familj. ni är bara jäkla fegisar som står bakom er riktiga klack som hejar på SITT lag. som ja gör med mitt.

2008-12-31 @ 12:41:03
Postat av: Gibban

grabbar grabbar upp med hakan. tycker det är lite mycket arga miner och negativt tugg här nu. gräv ner stridsyxan så har vi en trevlig nyårsafton istället. pennan är vassare än svärdet! gott nytt mina vänner

2008-12-31 @ 12:59:45
URL: http://gibban.blogg.se/
Postat av: sebban

Bra sagt där Gibban :D

2009-01-02 @ 21:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0