Freitag

Sitter här i min ensamhet och lyssnar på backstreet boys gamla slagdänga "as long as you love me". Kan sträcka mig och säga att visst är det lite gay sådär men hur man än vrider på det så är det en skön låt. Glömmer inte när jag och Steff Diesel stod och sjöng den här låten live för alla brudar på rookiefesten i Portland förra året. Man behövde inte gå hem ensam den kvällen om man säger så ;)
Snart är jag inte ensam heller. Luffen var just här men fick ett infall att han ville ha jeans på sig så han knatade hem till sig för ett snabbt ombyte. Slumpen har varit väldigt schysst mot mig och placerat min lya här i stan bara två diagonala dump bort från Luffens crib. Kan iofs behövas lite höjd på dom där dumparna eftersom det står två skyhöga hyreshus i mellan. nåväl..

Vill passa på att hälsa rikspressen välkommen till bloggen. Jonas G, skribent på crosschecking.se har till slut pallrat sig hit. Så nu kan jag inte beklaga mig över hans artiklar längre, attans osis. Väntar nu bara på att Lasse Anrell och Tomas Ros ska slänga iväg en kommentar så har jag lyckats locka hela journalistkåren.

Som dagens tredje punkt vill jag likt min vän Luffen slå ett slag för godiset Pez. Ni minns dom där görgoa plastfigurerna som spottar ut tuggbara godispastiller när man lyfter på huvudet? Dom lever än i Karlskoga mina vänner. Stans okrönta närlivs "Nöjesbutiken" säljer pezgubbarna i många olika skepnader och påfyllningspez i lösvikt, kan det bli bättre? Om någon utanför Karlskogas murar känner att dom skulle vilja ha en beställning Pez inför sommaren så är det bara att plita ner antal och smak här på bloggen så ska jag försöka lösa det åt er.

image72


Vill också tacka för två trevliga besök i veckan. Först anlände Fanny oanmält på måndagen. Hon flyttar ju till Norge snart så det var kul att se henne "en sista gång" så att säga. Önskar henne all lycka där borta. Fast iofs, jag vet ju att hon blir väl omhändertagen ;).
Det andra besöket kom från ingen mindre än the infamous Mattias "Mystery" Ferm. Efter tre roliga dagar och en punktering åkte han hem. Det gjorde mig lite ledsen till en början men nu har sorgen gått över till glädje och stolthet att jag har en så bra kompis som du omkring mig. Inte att förglömma är att Mattias snittar en pinne per match i divison 1 efter jul. back är han också. Bara en sån sak liksom...


Ha en bra fredag mitt herrskap och damskap.

                                                                / / Lejonkungen

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh, Pez, vilen klassiker!

2008-02-08 @ 20:12:55
URL: http://berlan.blogg.se
Postat av: Sara

Tack! :)

2008-02-09 @ 00:30:40
URL: http://berlan.blogg.se
Postat av: Alex

Ja jag blir jätte glad , trodde bara du va tvingad därför var de inte så uppskattat men okej jag är lycklig nu!

2008-02-10 @ 03:52:33
Postat av: Anonym

två bitar pez tack, valfri smak, , gärna levererade personligen till gustavsgatans allra egna green room..

2008-02-16 @ 11:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0