grymt ska grisen

Vilken bra dag det var igår. Inte ofta jag påpekar att en dag är bättre än den andra men igår var verkligen en helylle dag. Den vart så fullproppad med saker att jag inte ens hann skriva om den innan den var över och förbi.
Började med att jag och The Luff knatade mot gymmet redan vid halv nio-tiden på morgonen. I strålande solsken och en ynka minusgrad i ryggen styrde vi glada i hågen vår kosa upp mot stan. Vi småsnackade som vanligt om livets små egenheter och delade åtskilliga skratt under vår 20 minuter långa promenad. Väl framme brunkade vi på riktigt bra. Även om vi har något olika antal vikter på stången ibland så delar vi ändå på samma inställning, vi gör vårt bästa.
Körde lutande bänk, rodd, ryggdrag, två tricepsövningar och två kärringövningar för insida lår och arselmuskulaturen. I slutet av vårt pass kom bröderna brothers från Borlänge, Alexander och André Hult, och hälsade på. André för dagen klädd i en lagom gay-ig outfit toppad med en munktröja av märket Von Dutch. Han fick otalet gliringar från kapten Haddock, a.k.a Peter Messa som även han var på gymmet denna förmiddag.
Kan säga för er insatta att denne André är densamma som blev utnämnd till mest hatade spelare i J20 Superelit när det begav sig. Till min stora glädje finner jag honom inte alls lika irriterande nu när han inte längre bär Moras märke över bröstet. Tvärtom faktiskt.
En intressant sak som hände i gymmet var att jag efter den lutande bänkpressen fick något så ovanligt som omedelbar träningsvärk. Var en ny upplevelse för mig. Ni vet hur man brukar vakna upp dagen efter ett hårt pass och känna sig sådär lagom öm i musklerna? Skillnaden nu var att min kära bröstmuskulatur utan förvarning krampade ihop sig och började ömma så fort jag var klar med sista "settet". Hmm, måste rota vidare i detta ämne..

Efter morgonfysen fick jag för mig att bege mig mot stadens bibliotek. Kände att lite god lektyr började bli nödvändigt för att mina ögon inte ska bli fyrkantiga på heltid efter all tid framför den här dumburken. Tiden rann iväg så jag fick skynda mig hem vid halv ett-snåret för att käka lunch.
Ner på träning vid halv två. Jag hade en bra känsla inför träningen. Sådär bra att jag fick för mig att endast snacka engelska i omklädningsrummet. Larsson och Kapla hängde på medan Tranås hjälte, Johan Magnusson, motvilligt klämde fram ett yeah lite då och då.
När ispasset var slut var det mer träning som gällde. En halvtimme på cykeln med kedjekamraten Fredrik Höggren brevid mig och sen en massa magövningar plus lite "lower back". Cykelpasset urartade något då både mina och Höggas svettkörtlar var på så pass bra humör att vi nästintill fick simma sista biten in i mål.

Mycket nöjd med min träningsdag spatserade jag hemåt. Men där fick jag inte mycket ro. Åkte med några jäntor ner till uterinken för lite skridskoåkning. Jag stod väl mest still och försökte att inte tillfredställa dom där berömda svettkörtlarna igen medan de tre tjejerna flög runt som yrväder ute på isen. En av dom var faktiskt riktigt bra på rören, cred till henne!

Nu blev det långt här igen. Ni som mot förmodan orkat läst igenom hela den här novellen kanske ändå finner lite glädje i att se vad en numera allsvensk lirare gör en sån där vanlig gråtrist måndag. Fast de förstås, en måndag kan ju bli en riktig höjdare även den om man går in med lite positiv inställning och en stor nypa humor =)

image73

Kommentarer
Postat av: barry

mer noveller! skitkul å läsa!

2008-02-12 @ 13:50:16
Postat av: Pedersen

snygg powse

2008-02-12 @ 16:52:41
Postat av: J18 gibban

Blir det J18 match på torsdag eller?

2008-02-12 @ 21:22:53
Postat av: haha. valborg 2006!!

sköön bild gibbs. De vet du!

2008-02-12 @ 21:42:58
Postat av: superflY!

Är verkligen imponerad såpass bra du skriver!! Inte bara att du skriver roligt utan också med perfekt meningsbyggnad och absolut inga stavfel! Kul med tanke på att du inte gått ur gymnasiet ännu(?).

2008-02-12 @ 22:32:38
Postat av: Harnevi

Känner igen stången min gamla
Coolt

2008-02-14 @ 13:38:21
Postat av: haag

lets go rangers Lyx lag
skulle varit lyxigare om du hade lirat där gibbs

2008-02-15 @ 11:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0