Play off

What a weekend huh?
Böbcats vann, Portland torskade och jag har gjort mål i hockeyallsvenskan. Allt är som det ska med andra ord.

För att sätta er in i hur läget ligger just nu här i Karlskoga så kan jag säga att allt handlar om en så eminent sak som "play off". Lag 4-7 i allsvenskan får spela utslagsmatcher med varandra om vem som ska få den åtråvärda fjärdeplatsen till kvalserien. Just nu ligger vi på den viktiga 7e-platsen i serien som gör att vi får spela dessa playoff-matcher. Jagar bakom oss gör Oskarshamn och Borås. Ovanför ligger Växjö och myser lite med några poäng till godo. Fem matcher återstår, 15 poäng att spela om. Usch, jag gillar inte trepoängsystemet här i Sverige. Det svänger alldeles för fort i tabellen.

Vill passa på att börja nedräkningen mot veckans stora händelse. Vik på bortaplan nu på onsdag. Räknar kallt med en egen klack bestående av minst 100 personer på plats i Abb Arena. Den får ni bara inte missa. Inte nog med att ja ska spela "hemma" igen för första gången på mycket länge. Ni får ju se en bra match med två starka lag. Skillade VIK mot brunkiga Bofors.

Alla som vet med sig att jag glömt eller lämnat nåt hemma hos dem och inte vill ha det kvar kan också passa på att återlämna det efter onsdagkvällens drabbning. Jag kommer att finnas till hands vid den västra ingången på kortsidan och ta emot eventuella kvarglömda saker.


Nu måste jag laga lunch och bege mig mot ishallen. En ny vecka har tagit sin början =)

Kommentarer
Postat av: 36b

saker som du inte har lämnat tillbaka då? får man tillbaka dom eller?

2008-02-18 @ 18:12:52
Postat av: gibban

ja om det inte gäller betydelselösa konservöppnare

2008-02-18 @ 22:01:37
URL: http://gibban.blogg.se
Postat av: Anonym

36b-> haha

2008-02-18 @ 22:53:03
Postat av: nicke nyfiken

Känner du p.berglund bra ? :P

2008-02-18 @ 23:03:44
Postat av: gibban

nicke nyfiken: ja de tycker jag väl..vi snackar rätt regelbundet. dårå?

2008-02-18 @ 23:36:50
URL: http://gibban.blogg.se
Postat av: nicke nyfiken

känner du e.haugland bra? :p

2008-02-19 @ 02:15:21
Postat av: Anonym

:P

2008-02-19 @ 06:12:26
Postat av: gibban

nicke nyfiken: ja de tycker jag väl. vi bodde tillsammans under år 1 på hockeygymnasiet. dårå?

2008-02-19 @ 13:18:10
URL: http://gibban.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0