Snacket

fick en kommentar där någon undrade hur snacket går där ute på isen. Det är ganska lustigt det där egentligen. Det är typ som att man borde hata det andra laget och dess spelare bara för att dom råkar vara motståndare sådär för dagen. Det är väldigt olika med olika lag och olika spelare också. Vanligtvis så har varje lag några grabbar som gillar att tugga på bra under matcherna. Gör man en dålig passning eller blir nedtacklad så brukar man få höra det ganska omgående. Sen har vi dom lite mer extrema "mobbarna" som inte tvekar med att gå till personangrepp och använda ett språk som inte ens deras egen mor hade accepterat.
Ett scenario som ofta uppstår är det så kallade "gruffet" framför mål. Då man som anfallande spelare (väldigt ofta jag själv) flyger in på mål efter en blockering och irriterar så mycket man bara orkar. Vid ett gruff utbytes mest fraser som innefattar att en av parterna ska åka på stryk. Väldigt sällan sker dock något slagsmål på svenska rinkar. Beror förmodligen på att 90% av alla svennar är vad vi i usa kallar för "pussys". Därför är det väldigt kul att åka in och grisa framför mål i Sverige i vetskapen om att man inte alls kommer åka på det "stryk" som så ofta utlovas av kaxiga backar som står där och bröstar upp sig. Mycket snack men ingen verkstad på dom grabbarna.

Signaturen "Läktarn" som yttrade denna undran om isens verbala satyg ville också veta vad jag och vikspelarna snackade om igår. Jag hade några små konversationer sådär. såhär lyder dom.

¤ Jag och bulan snackade lite framför mål. Jag sa att jag måste sänka honom om han går in där igen. Han sa att pucken låg fri. Sen kunde vi inte hålla oss för skratt längre.
¤ Mickis Backlund och jag sågs framför mål och jag sa "Tja mike!". Han sa "Tjaaa" på ett andfått sätt då han varit inne i en minut typ.
¤ Ja slashade Juhlin på vaden då sa han "ajjj, va fan fluff". Fluff är då jag i det här fallet. Sen åkte han efter mig ända ner i anfallszon och skulle ge igen. Han satte in en fin tackling med höga händer. Efter det sa jag "moget" och skrattade lite. Sen åkte jag och bytte.
¤ Efter att jag tacklat Axelsson lite olyckligt i ryggen så lackade hela vik-gänget ur. Nån åkte åkte efter mig ner i zon och skrek en massa saker som jag inte förstod. Hörde efteråt att äldre brodern nordfeldt sagt nåt i stil med "fortsätta tackla i ryggen du, det kommer du långt på". Och ja, jag ångar på så jag tackar för det goda rådet.

--------

De om detta. Nu vet ni lite mer om snacket nere på isen. Ska hjälpa Soffan med engelskaläxan nu.

 hare gött!


Kommentarer
Postat av: hej

du sa ju någonting till lindh när du var på väg till båset:D vad var det ?

2008-02-21 @ 19:38:06
Postat av: Viktor

Tjena! du lirade college-hockey i usa va? :)

Är nyfiken på hur det går till med sökningm, stipendium osv.

Glad för svar =)

/ viktor

2008-02-21 @ 20:37:56
Postat av: jorå

han lirade inte collegehockey, han spelade Juniorhockey. stor skillnad

2008-02-21 @ 21:32:36
Postat av: Anonym

tjena! frågat samma sak innan men fick då inget svar så provar igen:) jag undrar hur CHL står sig gentemot allsvenskan..e det en bättre lr sämre liga du har kommit till nu? vad är skillnaderna?(tempo, fysiskt spel, spelskicklighet osv.)vore väldigt tacksam för svar:)

2008-02-22 @ 00:09:19
Postat av: haag

du är så sköön. men droppa handskarna mer så det blir vanligt här i sverige du och hedman äger

2008-02-26 @ 17:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0