torsk

Dagens fakta:
Förlorade mot Malmö igår med 4-1. Men jävlar vad vi kämpar. Vi slutar aldrig jobba och gjorde en bra match igår.
Jag körde över ett par stycken varav en var en gammal skön patentare. Dom skulle spela upp pucken och en back hade bra fart bakom mål. Liten och nätt som jag är gömde jag mig bakom en av deras forwards för att sedan i full fart köra på och över den lille rödhöken. Fick i tredje en felaktig utvisning för boarding. Jag förstår inte riktigt boarding faktiskt. Om man ska tackla så finns det ju inget skönare än när han flyger handlöst in i sargen och gärna blir liggande. Då har man fått till en bra tackling liksom. Men så har slipsnissarna i domarkommitén kommit på att det finns en utvisning för något så vackert. Doesn't make sense to me..

Dagens övriga noteringar:
Sitter just nu hemma hos min bästa tillika enda vän här i Karlskoga, Emil Herlufsén. Han är en tvättäkta karlskoging och det är från honom jag lär mig att uppträda och prata som en sådan. En läskig sak med Emil är att han i exalterat tillstånd börjar svamla på något som är kusligt likt norska och är frukantsvärt svårt att förstå och översätta. Jag får ofta fråga honom både en och två gånger vad han just sa och runt det det fjärde försöket brukar vi båda nicka instämmande och skrocka högljutt åt detta komiska kommunikationsbekymmer.
Emil tycker att domarna i allsvenskan är "dyngdåliga". Där kom det igen, dynget alltså.

---------

Nu ska vi förbereda oss för kvällens äventyr. Tjipp å hejj

Kommentarer
Postat av: Anonym

sant så sant!

2008-02-02 @ 19:20:06
Postat av: Maët

Kör han det ökända backpacker-svamlet Andreas "Quattro" Lind brukade köra?

2008-02-02 @ 22:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0