tuesday

Nån som frågade om jag lirade med Chip Petrino i Portland. Visst gjorde jag det! Han kämpade, slet och slet och kämpade. Utan så värst mycket framgång iofs..levde i ett garage och hade en sexig flickvän. En dag var vi på grillkväll hos Chip då han var den ende i laget som hade sitt ursprung i Portland. Oj jävlar vilken grillning de blev. Teegs gjorde ett mäktigt wrestlingkast på Soaks kallat "The legdrop". Det var helt klart höjdpunkten =)

-----

Kollar lite UFC just nu på tv4 sport. Jävlar va taggad man blir av de. Riktiga krigare som håller på med de asså. En sån skulle jag vilja vara om jag inte va hockeyspelare. Sick bodys, sick tattoos! Gillar också hur dom har sån respekt för sporten och sina motståndare. Ett uttryck som ofta återkommer är detta "you win some, you lose some". Gillar de skarpt.
Bra kanal den här tv4 sport för övrigt. Igår vid lunchtid zappade jag runt lite och får syn på en gammal klassiker. Amercian Gladiator. Sköna grenar, sköna dräkter och mycke show. Keep up the good work channel 4

---------

Idag var jag på gymmet. Det är kul att vara där och träna. Jag är rätt bra på de också så då blir det roligare. Idag blev jag medlem på en sajt som heter Shapelink.com. Där kan man föra träningsdagbok och få en massa statistik för sin träning. Läste lite av de andra medlemmarnas dagböcker. Den största skillnaden när man håller på med en elitidrott märker jag är den att man alltid måste räkna in den specifika träningen och matchandet. "The execution" som vi sa i usa. Man kan inte bara gymma på och köra som man vill för man kanske har match dagen efter eller isträning man måste vara fräsch för. Det är jobbigt för man skulle bara vilja kunna gymma på som en galning utan att bry sig ett dugg. Men jag antar att det är det som sommaren är till för. Jävlar vad det ska köras då.

---------

Imorrn är det match mot Nyköping. Har lite av en connection till den staden då både Fanny och Dennis "snöret" Persson är därifrån. Nyköping har alltid på nåt sätt varit sammanlänkat med Västerås. Den senare av de två tidigare nämnda, alltså Snöret spelar också av en händelse för Nyköping Hockey. Han och jag var glada grannar under tiden på karlfeldtsgatan i Västerås. Man tackade inte nej till att komma över till bröderna Persson för en mysig kväll med millesburgare och gitarrspelande, mums!
En annan skojig grej är att min gamle roomate hamster-erik haugland bor i Nykan även han nu mera. Han har dominerat östra j20 blåbärselit eller vad den kan tänkas heta under hela säsongen för att nu ligga hemma med en svullen kind. Anledningen är enligt hans blogg ett täckt skott som hamnade mitt på käken istället för benskydden. Måste vara tufft för psyket när karriärens första täckta skott tar så pass illa. Krya på dig Jerka så hoppas jag vi ses imöra!


------------


            Gonnatt mä er

Kommentarer
Postat av: -

Tycker du har blivit lite divigare i ditt bloggskrivande än va du var förut. du som aldrig sa något illa om någon eller något..! inte de där sista som du skrev till jerka jag syftar på btw

2008-02-27 @ 00:33:44
Postat av: falle

Lirade med chip här i bismarck alldeles när han kom från portland. Han hade lirat med dig sa han

2008-02-27 @ 20:11:58
URL: http://tobiasfalk.blogg.se
Postat av: Jerka

ska nog börja kalla mig för Jerka igen, det var ett tag sen. Hade glömt bort hur jävla läckert det är. Tack för påminnelsen Tavla!

2008-02-27 @ 23:00:38
Postat av: Mats

Hej jag tycker du har en mycket bra blogg. Men nu till min fråga.....hur får man upp pucken med backhand?

2008-02-28 @ 17:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0