Snöigt värre!

måndag..hmm...va gör man på måndagar. Jo just ja, en day off! Blev väckt alldeles för tidigt av den här jävla mobiltelefonen vi fått. Om någon skickar ett sms under natten så vibrerar den lille rackaren högt tre gånger varje minut ända tills någon läst meddelandet. En funktion som allt för många gånger väckt mig X antal timmar före beräknad uppstigning. Lite smått tirriterad över att jag vaknade redan kl 10 på min lediga dag kliver jag upp ur sängen. Har flyttat tillbaka till Barbs i Beaverton nu. Fint som snus med eget rum och en stor skön säng att sova i. Glider ner för trappan i sedvanligt manér och vidare in i köket. Häller upp en rågad skål med Special K Red Berries och slår mig ner. På något vänster har jag blivit expert på att alltid spilla lite mjölk då jag försöker hälla upp det i en skål eller ett glas. Det faktum att dom klämmer in närmare fyra liter mjölk i en enda förpackning kan nog ligga bakom min rutinmässiga tavla. Ibland känns det nästan som att jag ska klara det hela vägen men vips så rinner ett par oskyldiga droppar längst med plastförpackningen och ner på köksbänken. Bara att fortsätta gnugga. En vacker dag ska det nog gå vägen..
Efter någon timme av görandes ingenting kom Jenna förbi. Hon hade en idé om att vi skulle åka till Mount Hood på utflykt. Det är ett megastort berg en bit bort där man kan åka skidor, klättra och dö om man går vilse. Nu gjorde vi inget av de sakerna. Vi åkte pulka och umgicks i snön istället. Det var trevligt, fast pulkabacken var inte alls så fascinerande som den hyperpositiva amerikanskan Jenna försökte få den till att vara innan vi anlände. Jag gjorde ideliga försök att smyga upp mot stora skidbacken med mitt traktordäck men utan lycka. Snorvalpen till liftvakt kom på mig varje gång.
Efter tre och ett halvt åk vardera tröttnade vi. Jenna använde sitt charmerande leende och lyckades få pengarna tillbaka för de traktordäck vi hyrde. På vägen tillbaka stannade vi på ett ställe som borde vara världskänt men som av någon konstig anledning inte alls var det. En restaurang utsmyckad som en gammal westernsaloon som till vår stora förtjusning serverade jordens godaste hamburgare. Mums fillibabba!
Mätta och belåtna styrde vi kosan hemåt Portland igen. Jenna är stolt ägare av stans sämsta lokalsinne och lyckades missa tre avfarter trots att hennes bil var utrustad med två eminenta karläsare plus en GPS!

Väl inne i stan igen släppte Jenna av mig och Jake på stammistället The Taste Tickler där vi mötte upp med Gabes, Kerrsy, Voytey och Terry. Oj, många smeknamn där.. Dom hade varit på tatueringstället och hängt hela dagen. Kerrsy gjorde tre stjärnor på sin biceps. Jag påpekade genast att dom såg ut som blommor vilket dom andra tyckte va skitroligt. Terry hade tydligen sagt samma sak, allt detta till Kerrsys stora missnöje. För er som inte känner honom kan jag tala om att han är en väldigt stor, vältränad och relativt okänslig kille på 18 år. Utåt sätt är han alltid mån om att hålla denna image även fast jag ofta ger honom pikar om att egentligen vara en mjukis. Ni kan alltså gissa han inte vill höra något om att han har blommor på sin triceps, där av hans stora vredesutbrott när detta togs upp bland oss övriga. Anyhow..
Efter mycket skitsnack hoppade vi in i Gabes Pt Cruiser och for hem igen. Har hängt här hemma sen dess, men det är rätt skoj faktiskt. Jag och Barbs poppade popcorn som blev brända och såg på Michael Moores dokumentär, Sicko. Den handlar om Amerika:s katastrofala hälsosystem och allt vad det innebär. Chockande att se hur ett sånt väl utvecklat land kan bry sig så lite om sina invånare. Rekommenderar den starkt. Filmen fick mig att hata Usa lite mer än jag redan gör, så många dumma grejjer i det här landet. Jag är lite extra negativ den här veckan eftersom bankhelvetet snodde 25 nya dollar från min lön senast. Tänker aldrig mer använda kortet, dom tar ju bara femtielva bakvägar in till mitt konto och påstår att jag dragit över. Vilda protester fungerar inte heller. Då får jag bara en massa lummiga regler upptryckta i ansiktet och sen är de överstökat. Vad ni än gör, skaffa aldrig ett konto på Bank of the West. Nu har jag fått de sagt också.
Imorrn är de träning igen..





De snöar, jippi! ligger det kvar till imorrn bitti kanske stan stänger ner igen och vi slipper träningen. Håller tummarna.

Night

Kommentarer
Postat av: jooke

fan så avis jag är på dig alltså, vore riktigt coolt o få spela "over there". bra tempo me bloggandet nu, big ups!

2008-01-08 @ 11:28:38
Postat av: Anonym

hur mkt får du i månaden?;)

2008-01-08 @ 22:36:40
Postat av: Bank kännare

Kom till leksandssparbank. Jag kan fixa ett och annat där!

2008-01-08 @ 22:38:51
Postat av: Lasse

Roomservice (hos zäta) om att USA är ett U-land.
http://kanal5.se/web/guest/webbtv/k5videoplayer/playlist-name/Roomservice%201211/none/

2008-01-09 @ 14:11:24
Postat av: Anton

Skönt att du har börjat blogga lite mer på allvar nu! :D

2008-01-09 @ 19:08:11
Postat av: VIK SUPPORTER

Läser i hockeymagasinet här hemma att du är på G till Sverige. Hoppas du spelar i VIK om du kommer hem,här är du efterlängtad av många

2008-01-12 @ 15:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0