Sommartider

Sitter här i ensamheten och lyssnar på min nya favoritradiostation, www.starfm.se. Bra sköna låtar fan. Rekommenderar den starkt. Nåt annat jag rekommenderar är att ha www.superstart.se som startsida. Där kan man själv styra utseendet och innehållet på sin startsida. Jävligt praktiskt fan.

Vad händer annars då i mitt tämligen innehållsfattiga liv.
Jo jag är precis som alltid i Karlskoga. Röster har hörts hemifrån att jag borde ta mig dit. Mer berusade röster har föreslagit Gotland som ett perfekt resemål för sista helgen innan träningen drar igång. Tyvärr passar jag nog på den grabbar. Hur kul det än må vara så gäller det att prioritera i såna här lägen. Något jag inte alltid varit bra på men måste erkänna att det blivit bättre. Kan det kanske t.o.m vara en liten portion mognad som visar sig hos denne annars så impulsivt handlande hockeykrigare.

Som sagt, sista veckan av egen träning är i full gång. Trots att man vet att det måste göras och hur viktigt det är så likförbannat blir det tjatigt och långtråkigt mellan varven. Idag lirade vi innebandy igen. Ett troget gäng entusiaster samlades uppe i Bergslagsskolans gymnastiksal för ännu en drabbning på liv och död. För vissa i alla fall. Kan för de supporters som läser bloggen skvallra om att Nisse idag hade lugnat ner sig medans Daggen var den som stod för det hetsiga liret. Något han inte alltid vann på i längden då vi andra med ett väl fungerande spelsinne lätt läste sönder hans tafatta försök till tacklingar.
En lurig jävel ute på plan däremot är den där förbannade Björn östlund. Med ett magnifikt spelsinne, precist direktskott och den ack så viktiga kylan i avgörande lägen tog han hem dagens skytteligatitel. Tror han stannade någonstans på 15-16 mål till slut. I övrigt såg vi i dagens match en alltid lika hårt jobbande Carl Berglund, en fruktansvärt rödhårig Högga och en långbent fotbollskropp tillhörande Thermell som dagen till ära uppfunnit en ny fint som går ut på att slå bollen mellan benen på sig själv tills dess att samtliga motståndare förhoppningsvis somnar och det bara är att gå raka vägen mot mål.
Allstar-backparet Sheldon Souray (Kindahl) och Mike Commodore (Jag) var återförenat och agerade lika säkert som vanligt. Utan överdriva skulle jag nog vilja säga att vi med våra patenterade back-back-flippmackor både en och fyra gånger relativt enkelt skulle kunna gå in i de flesta elitserielag redan idag. Dock bankar klubbhjärtat för Bobcats så vi har därför valt att acceptera en mindre roll som brunkarforwards i detta eminenta lagbygge.

Kort och gott kan vi väl konstatera att innebandy på torsdagar är en riktig höjdare =)



Annars då. Som rubriken skvallrar om är det juli månad och Sommartider. För många kan det associeras med Gyllene Tiders popdänga från 1982 med samma namn. Tyvärr är inte livet alltid lika simpelt som Per Gessles texter och för min del innehåller vardagen inte allt för många spännande moment. Lite av den anledningen jag knåpade ihop en halv a4 om en 90 minuters innebandyträning. Men men, så länge ni lästörstiga varelser där ute suktar efter mer excellent lektyr så har jag inget annat val än att leverera.

Var hemma hos Anton nyss. Ni vet den nya fimpen som har valt att förflytta sin hockeyutbildning från Göteborg till Karlskoga och bytt den rödgröna indianskruden mot en blåvit Bobcatdress av modell stencool.
Vi snackade om de kommande säsongen och kunde konstatera att suget verkligen börjar komma. Ska bli hur kul som helst att återigen sprida ryktet om det där grisiga bonn-gänget Bofors som inte alls är nå roliga att möta.
Vi satt även och spånade på en hel del ideér om roliga ting vi skulle kunna göra för er läsare under hösten. Jag vet att ni som hängt med mig länge uppskattade alla filmer och när jag nu ska införskaffa en ny dator och ett redigeringsprogram så lovar jag att det blir mer av den varan. Jag och Anton skulle ju kunna ta med er in "bakom kulisserna" så att säga så att ni får se hur livet är som allsvensk hockeyspelare. Kanske inte så glamoröst, men det är alltid något =)

Till att börja med ska ni få en intervju med självaste birollsinnehavaren själv, nämligen Anton Gustafsson. Då helgen närmar sig så lär den nog inte dyka upp förrän nästa vecka. Men den blir läsvärd så den som väntar på något gott...



Until then, live well!

 

Kommentarer
Postat av: Anton jernberg

Schysst bild..!

2008-07-18 @ 01:40:22
Postat av: Lars

Bra iniativ med filmer och grejjer:D

2008-07-18 @ 14:09:14
Postat av: bongo

Fint med ett sånt här långt och BRA inlägg. Mer av det gibban. Ska bli roligt att se vad du kommer upp med i filmväg i år :)

2008-07-19 @ 00:18:02
Postat av: Mimmi

Ja men vad sa du sen då? Att de var underbara!

Rätt ska va rätt;)

2008-07-19 @ 10:58:25
URL: http://mimmikahlin.blogg.se/
Postat av: Pat

Ser med stor förväntan fram emot dina nya filmer i vinter som jag helhjärtat kommer glo mig trött på innan jag glider ner till valbo ishall för en och annan batalj. Finns dock risk för övertaggning när man sett någon av dina filmer. Men det är sånt man får ta hare gött ciao

2008-07-19 @ 14:15:28
Postat av: Bro

Kamma dig pat, ingen gillar efterhängsna fans ;)

2008-07-20 @ 01:01:16
URL: http://agibbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0