First of July

Halvligger snett åt vänster i min allt för smala säng och samlar krafterna. Efter en lång och slitsam dag på jobbet, innehållandes ett antal skolboksexemplariska försäljningar av skridskor till ishockeyns framtidsmän, hoppade jag på den blå faran (min cykel) och trampade hemåt i ett euforiskt tempo. Nå väl, i alla fall fram till backen efter statoil. Den har en förmåga att ta kol på även den mest erfarne av cyklister och ger en aldrig något gratis. Förutom den hiskeliga, så när som på 90-gradiga lutningen bjuder den ofta på såväl motvind som stenskott. Fast ni måste hålla med om att det är svårt att matcha den tillfredställelse som upplevs då man står står på krönet av en sån här helvetes-backe. Jag hoppas att ni alla får vara med om det ögonblicket någon gång i karriären, det är något alldeles speciellt ska ni veta.

Nu börjar vänsterarmen att somna..dags att sätta sig upp.

Sådär ja

Hoppas ni uppskattade historien om Foppa i det tidigare inlägget.  Det gjorde i alla fall jag. Fann den bland mina gamla dokument här på datorn. Förutom den fanns även en massa roliga svenskaberättelser jag lappat ihop under mina första gymnasieår, dvs för sådär en 10-12 år sedan i runda slängar..känns som så länge sen i alla fall.

---------

Nu ska jag säga vad jag tycker om en del saker:

Kommenterare som jag itne vet vilka dom är - både bra och dåligt. Kul för att man blir nyfiken på vem de kan vara. Dåligt för att jag oftast inte har en aning. Det är speciellt svårt när det inte är någon som helst avsändare. Har aldrig varit någon hejjare på att spåra ip-nummer men någon gång ska man väl börja med det också.

Fotboll i Karlskoga - för mycket fokus, för dåliga resultat. Pannbiffskungen Per på jobbet tjatar jämt och ständigt om detta förbannade blåbärsgäng vid namn KSK a.k.a Sporten..
Dom huserar för närvarande i division 4 och jag kan inte för mitt liv förstå hur han tänker när han ideligen försöker hitta liknelser och jämförelser med KSK och Real Madrid.
Det enda laget som är värd entrepengen i den här kommunen vet ni vilka dom är - FARDINS FC!

Carls horribla Scott-byxor - en annan kollega, Carl a.k.a Geico-mannen har de två senaste dagarna setts gå runt på vår eminenta arbetsplats med ett par i mina (och resten av världens) ögon mycket opassande Scott-byxor. Det är någon slags mix mellan ett par knäskyddsförsedda snickarbraller, slalombyxor och gråa jeans. Förhoppningsvis är det bara ett provokationsknep från Carls sida där han försöker få resten av oss ur balans så att han kan ta hem den åtråvärda titeln Employee of the month. Men jag ska icke låta mig luras. Fokus ligger på att sälja hockeyprylar, och då kan inga byxor i världen stoppa mig.

-----------------

Nu ska jag och Emelie gymma en sväng. Igår brunkade jag på rätt bra. Körde 8:or på 90 kg i frivändningara nu. Så länge jag orkar hålla repsen så ökar jag i vikt. Men som sagt, den här sommaren ligger fokus på fler reps och uthålligare muskler. Har slagit på stort och införskaffat nya löparskor nu också. Ett par fina röda glänsade saker som enligt mina beräkningar borde kapa ungefär 20 sekunder på nästa coopertest. Och gör dom inte de så ska jag fanimej ha pengarna tillbaka. För dom där pengarna ska de gå fort tycker jag. Hoppas konsumentlagen håller med mig om den saken bara..

Ha en bra dag och hoppas att solen fortsätter skina på er som den gjort här i Karlskoga.

Kommentarer
Postat av: Anton

Äntligen ett vettigt inlägg gibbs!! Btw. Gillade foppahistorien skarpt ;)

2008-07-01 @ 23:09:10
Postat av: chefen

våga spy i glas en onsdag i juli!

2008-07-01 @ 23:14:21
Postat av: Lelle

eey yo. Hur kapar man sekunder på beeptest? Trodde det var längder. Rätta mig om jag har fel;)

2008-07-02 @ 01:34:34
Postat av: Gibban

Lelle: jag har klantat till det lite ser jag nu..coopertest är det som gäller. inte beep. thanks for the heads up =)

2008-07-02 @ 08:39:42
URL: http://gibban.blogg.se/
Postat av: Fnyq

Som utflugen karlskogabo satte jag kaffet i örat när jag såg hur du misshandlade KSKs namn. Du har uppenbarligen en riktig fotbollsmästare i din närhet. Ta väl hand om honom istället. :-D

2008-07-02 @ 10:13:16
Postat av: c.b

Spörten i våra hjärtan!

2008-07-02 @ 12:02:43
Postat av: Fnyq

CB



Exakt. :-)



Man får dock ha överseende med att icke Karlskoging har svårt att förstå storheten i Sporten. Däremot skall det bli sjukt roligt att följa BIK i vinter med Gibban i spetsen. Jag skall försöka komma när ni åker ner till Borås då jag bor Göteborg.

2008-07-02 @ 21:17:02
Postat av: Anonym

90 kg inte illa!

2008-07-05 @ 13:28:08
Postat av: Bikare

Ja säger detsamma!!! misshandla Karlskogas stolthet i fotboll inte bra.. Lyssna på Per tycker jag..och Fardins fc är ingenting mot va det var för 20-25 år sen då var det nåra riktigt hårdingar med.Typ Rövis Björne + många mer

2008-07-06 @ 16:18:26
Postat av: Micke olsson

Instämmer i många tidigare talare, lyssna på länka så har du en del att lära :p

Många sportenkillar som läser tydligen, eller iof alla är sporten fans, de som säger annat ljuger

2008-07-09 @ 00:03:55
Postat av: Fnyq

Micke olsson: Vi är väl alla som uppskattar fotboll fans till spörta? Vissa av oss har ju haft den stora äran att få bära deras tröjor också. :-D

2008-07-09 @ 10:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0