Chill out

Calm down people..
Har under dagen mottagit flertalet negativa kommentarer angående bristen på skrivande. Det är sommar, det är(var)sol, student, träning, livsnjutande och en hel del annat på gång som helt enkelt övertagit suget för bloggen. Ni vet väl själv hur det är under sommarmånaderna. Allt är inte sig riktigt likt. Man har lite mer energi, lite mer glädje sådär. Istället för att sitta inne i sitt mörka hem och tycka synd om sig själv hör man av sig till vänner och hittar på tokigheter.


Sitter just nu hos nyblivne 20-åringen Peppe Lundh och ugglar. Har kört ett innebandypass som resulterade i en 10-9 vinst för mitt lag och en jävligt (o)skön vadkaka signerad Emil "Nalle" Johansson. Händer det igen så måste jag ge han stryk, så är det bara..

Tänkte dra några snabba grejer som har hänt sen sist:

¤ Vill rikta ett stort tack till familjen Sahlén för en grymt kul studentkväll. Festival i trädgården med allt vad det innebär. Måste ske igen.

¤ Har slutat tvåan på gymnasiet...igen. Bara ett år kvar nu, borde jag greja om ingenting oförutsett händer.

¤ Spelade en korpmatch i fotboll för stadens stolthet Fardins FC. Jag agerade lagkapten och fick styra och ställa på mittfältet. Matchen vann vi med 4-3, riktigt skönt. Tyvärr gick min insats inte obemärkt förbi då en bild på mig i den lila fardinsdräkten dök upp i Karlskoga-kuriren dagen efter. Det ledde till bra pr för fardins men även ett abrupt slut på min lovande fotbollkarriär. Jag önskar Fardins FC all lycka i framtiden och jag räknar med att stan sluter upp bakom de lila krigarna under höstsäsongen.

¤ Var hemma förra helgen. Han träffa Vik-grabbarna i Västerås och mina homies i Enköping. Dennis var på besök i V-ås också, kul kul. Lika stekig som vanligt kunde han inte yttra sig om något klubbval men vi fick några dagar senare se att han skrivit på för Timrå. Det blir nog bra tror jag. Där får han allas vår favorit Nygårds som tränare och det kan inte bli annat än bra för en brunkare som DP, eller?

¤ Igår hade vi coopertest. Tre kilometer på tid helt enkelt. Sprang in på exakt 12 minuter. Förbättrade mig 6 sekunder glädjande nog. Var osäker på min form men skönt ändå att det är på rätt väg. Peppe kenyan joggade in på magiska 10.24. En vacker dag är jag där jag med....not!

--------

Fotbolls-em har börjat också. Kul som fan med Sverige-vinst. Jävlar va glada vi blev när Zlatan hängde upp den i klykan. Ny match på lördag, folkfest? Ja tack!!

Ska in i duschen nu..take care folks!


Kommentarer
Postat av: Larsa

Varför tar fotbollskarriären slut på grund av tidningen?

2008-06-12 @ 21:15:24
Postat av: vanessa

Men va? Vadå slutat 2an? Du är väl typ 20 eller dylikt?

2008-06-12 @ 23:59:22
URL: http://blogg.aftonbladet.se/22280/
Postat av: Mimmi

Säg inte "magiskt" viktor..snälla! du vet att jag inte gillar det!:P

2008-06-13 @ 11:32:34
URL: http://mimmikahlin.blogg.se/
Postat av: Hannes

Tja Gibban, först och främst tack för en grym blogg!

Har en snabb liten fråga, vilken gäller en låt du hade i den sköna filmen du bjöd på förra året. Det är en rockdänga, där de sjunger "mama" ett par gånger. Undrar kort och enkelt vad den heter!

2008-06-13 @ 14:42:09
Postat av: Peo O

För att förmodligen står det som i de flesta andra kontrakt att han inte får hålla på med andra idrotter utan klubbens godkännande.

2008-06-13 @ 17:01:48
Postat av: bongo

Roligt att se att du fortsätter och bloggar så här under sommaren. Man får hoppas det går bra för Dennis här uppe i Timrå. Kan hålla ett öga på honom åt dig om du vill och rapportera hur det går för honom ;) ha de bra!

2008-06-13 @ 17:25:03
Postat av: #27

"Nalle" förtjänar styrk, ordentligt också!! ;)

2008-06-14 @ 16:54:18
Postat av: Danzig

HANNES!!!

Låten heter Mother och är gjord av Danzig någon gång på 80-talet.

http://www.youtube.com/watch?v=vgSn0SbQJQI

2008-06-15 @ 09:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0