Curly Sue

Vettig dag for once. Går som vanligt och lägger mig för sent men hey, rome wasn't built in a day.
Gick upp tidigt i morse i alla fall. I mina mått mätt åtminstone. Var ute på trappan vid 9.00 redan. Mötte Luffen 100 meter längre bort..han var på väg till mig med en Pan Pizza i handen. Vi skulle ut på promenad så han fick gott stoppa sin Billys i fickan och knata på ner mot stan. Vi gick en jävla runda och efter 50 småkyliga minuter var vi hemma igen. Rundan startade ner mot Statoil innan vi svängde av höger mot mcdonalds. Vidare upp mot busstationen, bort förbi Rävåskullen, ner till Nobelhallen och sen hem. En rolig sak hände på vägen. Vi mötte en tjej uppe vid nöjesbutiken. Hon var upptagen i telefon men skickade oss en drömmande blick vid mötet. En kvart senare mötte vi samma fruntimmer utanför nobelstadion på andra sidan rävåsen fortfarandes pratande i telefon. Jag kände att möter man varandra två gånger på samma promenad så är det nästan dags att hälsa. Jag gjorde en antydan att slänga upp handen och utropa ett "Hej!" men den här gången var hon inte alls sugen och stirrade bara ner i backen och gick förbi..knepiga människor dom här Karlskoga-borna..

Resten av dagen såg ut såhär: Kom hem från promenaden, käkade gröt, surrade med Högga på msn, mötte upp honom på gymmet 11.30. Vi körde "Alex favorit" i en halvtimme sen fortsatte han med roddmaskinen medans jag smög in i styrkerummet och lyfte lite skrot. Skönt å komma igång med träningen efter en veckas uppehåll.
Åkte hem vid ett, käkade lunch och lekte sen vuxen och tvättade en massa kläder från två till fyra. Fick god hjälp av Luffen, tro't eller ej men han är en hejjare när de kommer till tvättning. Degade därefter själv i tre timmar i väntan på andra semin mellan Hv och Timrå. Första perren va seg så jag slängde på mig jackan och drog ner till ishallen för att stötta lillebror Karlskoga HC i kvalet till div1. Tyvärr blev de törsk för Luffens mannar men det är inte kört ännu fick jag höra efteråt.
Ja å Luff gick hem te han, kollade på So you think you can dance och degade i soffan. Jag passade på att dissa lillasyster Ebbas horribla chokladbollar lite grann, precis som jag gjort de föregående tre dagarna jag tvingats se eländet ligga där i kylen och lida. Av nån anledning har hon fått för sig att man inte ska rulla chokladbollarna utan istället göra små fula klumpar av smeten och pula ner dom i små knäckformar. Ren tortyr för en sann chokladbollsälskare.
Kan också tillägga att hon idag värmde ketchup i mikron, så att ni får en bild av hur den lille filuren fungerar. Haha, men hon är bra go ändå måste jag säga..

-------------

Torsdag imorgon, får se vad den dagen för med sig =)


                                      // Vicky

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja vuxen lekte du...

2008-03-27 @ 11:11:50
Postat av: Tummen upp!

Rolig läsning :) fortsätt så mannen!

2008-03-27 @ 11:37:40
Postat av: Benny

Fan vad tråkigt att Näsa ska sluta... eller vad tycker du?

2008-04-01 @ 10:30:03
Postat av: Anonym

UPPDATERA !

2008-04-01 @ 22:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0