kvällstugg

Hej hallå dagboken.
Sitter i min halvtaskigt inredda lägenhet och lyssnar på gamla klassiker från förr. Låtar från den tiden då det inte fanns några bekymmer eller orosmoment. Pratar då alltså om mina två första år i Västerås. Miss those days, a lot.

Vill säga några saker såhär framåt småtimmarna.
Tycker det är synd att det som en gång var en rolig och intressant blogg med mycket glädje och inspiration i har blivit lite av ett forum för dystra griniga själar från det gråtrista Sverige. Visst alla har rätt att ha sin åsikt och allt sånt där pladder men då kan ni väl vara så snälla att hålla den för er själva. Om du inte tror att jag skulle uppskatta den så ber jag är er härmed att hålla igen truten, dra nåt gammalt över er och återkomma när ni har något kul att säga =)

------------
En annan sak jag är fundersam över är Boforsfansen här i staden. Jag snubblade över den här gästboken som finns på vår hemsida och blev lite chockad över hur snacket gick där. Det var bara en massa gnäll och negativa kommentar nästintill överallt. Om man hejjar på ett lag så borde man väl stötta dom och vara positiva rakt igenom. Klart man inte kan gilla allt men utåt sett så kan ni väl städa upp det lite? Som spelare eller ledare är det mycket roligare att gå till jobbet om man har fansen som står och bakom en än sitter vid en dator någonstans och skriver en massa trams i en gästbok. Kommer ihåg den där gyllene regeln jag lärde mig på lågstadiet, den passar bra in här.. "man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad"
---------------
Fans och publik är för övrigt det bästa jag vet. I Portland var dom hur bra som helst. Vi förlorade i stort sett varje kväll men ändå stod dom där och beundrade vårt hårda jobb och mod ute på isen. Dom vallfärdade till galleriorna när vi skrev autografer och hjälpte oss med allt vi behövde. Efter att jag blev hemskickad fick jag en massa mail och meddelanden på Facebook där dom beklagade sig över hur klubben behandlat mig. Någon hade haft en skylt uppe på matchen efteråt där det stod "bring back Sjodin". Sånt värmer verkligen ända in i själen.
hmm..när jag tänker efter så kanske det är jag som är bortskämd med snälla supportrar. Eller det är nog en kombination. Svenska fans är bortskämda med bra hockey och kräver vinster medans jag är bortskämd med amerikanska fans som älskar dig oavsett vad som händer för att du spelar i deras klubb.
--------------
Idag var en konstig dag. Jag hade liksom inget jag var tvungen att göra. Jag känner ingen i laget sådär jättebra heller så har mest varit själv hela dagen. Gick och hämtade min cykel uppe vid Sudden sedan tog jag den och styrde kosan mot vårt kära gym vid namn Colluseum. Rev av lite kondition plus styrka. Testade Alex Hults favoritmaskin idag. Vet inte vad den heter men de känns som en blandning mellan att åka skidor och gå i trappor.
Man blev rejält svettig och kände hur fettet brändes bort från kroppen. Ska starta upp med morgonpromenaderna här snart igen. Behöver nog tappa några kilon till säsongstarten i höst. Hade en bra fettprocent igen i Nashville i höstas. 8,1 % stannade den på. På sommarcampen hade jag 12,8%. Så någon fara så är det ju inte såhär tidigt på försäsongen. De jobbiga för mig är väl att jag går upp i vikt hur lätt som helst. Käkar inte så värst dåligt tycker jag men så fort jag gått ner lite så går jag upp det igen på en gång. Tror fan jag har ätstörningar av nåt slag..
Får kolla upp det där.
Lite kul är det också för jag och Luffen umgås en del som ni kanske märkt. Han har exakt det motsatta problemet mot vad jag har. Han kan äta hur mycket skit som helst men går inte upp i vikt nå markant. Han är bra mycket tunnare än mig redan från början. Någon som vet hur det där fungerar?
I alla fall så säger han att han ska upp 20 kilo över sommaren. Får se hur det går för oss båda..
------------

Efter gymmet drog jag hem. Tog en dusch och åt lite oxpytt. Sen ringde jag runt lite om jobb och skola innan luffen klev in över tröskeln. Kul tyckte jag! Vi gick hem till honom vid 5 och åt middag. Sen skulle han iväg på träning. Jag låg vid det laget så skönt i soffan så jag beslutade mig för att stanna. Sju timmar senare låg jag kvar i samma ställning i soffan något tröttare än när jag startat min soffpotatiskväll. Såg Vik-Växjö. Rätt bra match tycker jag. Vik har riktigt skickliga spelare men dom är alldeles för dåliga i egen zon för att de ska räcka någonstans tror jag.

Nu behöver jag sova.

              Take care

Kommentarer
Postat av: Penguin

Hej Viktor!

Läste ditt inlägg angående oss Boforsfans.

Jag skulle gärna vilja förklara varför det har blivit som det blivit, detta gnäll är inte riktat mot spelarna utan mot att man har blivit irriterad på hur man sköter klubben. Med spelare som säljs och att man som supporter inte får en förklaring direkt, spelare som sparkas utan en vettig förklaring, tränare som lovar att tänka över erbjudanden i några veckor men skriver på kontrakt några dagar senare bara. Eftersom det inte är första säsongen vi har blivit av med spelare i sista minuten innan fönstret stänger så blir man "gnällig".

Men ta gärna kontakt med mig via min mail så ska jag förklara mer, tack för denna säsong och hoppas du får en bra försäsong där du får upp din snabbhet!
Mvh ett inbitet och inte alltför gnälligt Boforsfan

2008-03-11 @ 11:48:58
Postat av: Östra

Gibban.. detta gnäll är som sagt ej mot er spelare utan mot hur våran styrelse sköter laget i våra hjärtan... vi har tappat spelare inför slutspurten både 3 o 4a gånger till ****** i Karlstad, Sena beslut, Ingen fattar någonting och det verkar inte finnas något mål med Bofors för överhuvudena...

Vi som Fans vill se ett Bofors som satsar på Elitserien.. men vill styrelsen och de som bestämmer det?

2008-03-11 @ 12:34:35
Postat av: Vås

Viktor...du slår huvet på den berömda spiken när du är inne på skillnaden mellan svensk och nordamerikansk mentalitet. Du kan titta på vilket forum som helst, utom möjligtvis Leksands, så hittar du fruktansvärt mycket gnäll och besserwisseri så snart det inte går jättebra för ens lag.

2008-03-11 @ 13:46:48
Postat av: Nobels Kärna

Vi gnäller för att vi åkt land och rike runt. Victor skulle du lämna Bofors som Kolan gjorde?
Kan du förstå hur Nicklas kan gå ut och säga att han är nöjd med säsongen? Vi hade 5 matcher på oss att säkra P.O

2008-03-11 @ 15:30:15
Postat av: You know

Inte illa att din blogg nämns på www.kanon.se =)

2008-03-11 @ 20:56:36
Postat av: M

Tror snarare man skall se gnället som engagemang, hur konstigt det än kan låta. För någonstans är det ju så att alla surgubbar&surtanter som går på hockeyn och betlar för sig, vilket är ganska många om man ser till stadens storlek, älskar hockey och Bofors IK, sen kanske de är lite dåliga på att uttrycka det. Karlskogabor är nog rätt suriga i allmänhet. Det är iaf min uppfattning.

2008-03-12 @ 00:51:44
URL: http://lillsyrran.wordpress.com
Postat av: Pelle

Jag styrketränar mycket, är 177 cm låg länge på ~90 kg utan att vara direkt tjock. Försökte gå ner med promenader etc, men det gick fan inte, men sen när jag började sätta upp ett kostschema gick det hur smidigt som helst. Det senaste halvåret har jag använt kostschema men INTE tagit promenader, då har jag gått ner ca 10 kg utan att ha tappat speciellt mycket styrka. Men jag förstår att det är svårare om man håller på med en sport på så hög nivå som du ju gör, själv kan jag lägga upp gymschemat utan att behöva tänka på andra träningar.

2008-03-12 @ 19:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0