livat värre

Fick idag höra att min blogg snubblat sig fram till en plats i Citatspalten på kanon.se. Vem som tog det beslutet vet jag inte men det är bara att tacka och ta emot. Under kvällen har det varit full aktivitet här med kommentarer och förklaringar. Jag tackar även för dessa åsikter som åtminstone rätade ut ett par frågetecken som funnits i min lilla hjärna på sistone.

Minns inte exakt hur kommentarerna var utformade men det verkar vara ungefär samma sak som tas upp i allihop. Supportrarna verkar vara besvikna på ledningen för vad dom anser vara dåliga beslut. Man kan väl säga vad man vill om sånt. Det finns alltid två sidor att se på saken. Från den sidan då folk är nöjda och den med folk som är långt ifrån nöjda med hur föreningen sköts. Själv tycker jag den sköts på ett föredömligt sätt. Man värvar unga, hungriga spelare och har en klubbkänsla som jag sällan stött på någon annanstans. Alla inblandade ger allt för föreningen, inte minst då vår käre sportchef som jag ofta ser hoppandes och studsandes av engagemang där brevid utvisningsbåset. Det är när man ser sånt som man känner sig delaktig och inte vill annat än att nå framgång med klubben. Sen allt tjat om att man ska gå upp hit, och gå upp dit. Det svenska seriesystemet sätter bara myror i skallen på folk. Det finns vissa städer och klubbar som passar att spela i elitserien och det finns dem som inte gör det. Enligt mig borde man stänga alla serier i Sverige. På så sätt kan föreningarna jobba i lugn och ro med att prestera så bra som möjligt i respektive liga och slippa pressen om att gå upp till en högre division. Tänk vad skoj om allsvenskan var utformad som elitserien med ett fullt slutspel i bäst av 7 matcher. Att man kunde våga mer vid värvningar och utveckla juniorer som kunde få den speltid som behövs för att utvecklas.

Istället för att vara avundsjuka på Färjestad i elitserien kunde vi vara nöjda och stolta över att ha ett riktigt bra lag i allsvenskan som alltid kör för allt vad tygen håller. Visst skulle det finnas tuffa tider då laget gick tyngre men tänk så skönt att ha varit med hela vägen och sen se laget lyfta pokalen några år senare. Det vore nåt de tror jag =)

Tyvärr så blir det nog aldrig en verklighet..allt handlar väl om pengar som vanligt. Pengar är bara skit, tänk att det ska styra så mycket här i världen..


Visst var det synd att Kolan gick till FBK, inget snack om den saken. Men om ledningen ansåg det vara de bästa alternativet så tänker jag lita på det. För om vi i Bofors ska bli framgångsrika så måste vi lita på varandra, stå bakom varandra och tro på det vi gör. Såväl supportrar, spelare som ledare. Kan vi svälja egot och stoltheten och göra de här sakerna så tror jag att Karlskogas stolthet verkligen bli att räkna med i framtiden =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skit bra sagt! Tror på er =)

2008-03-12 @ 10:13:32
Postat av: Anonym

Håller helt och hållet med dig angående seriesystemet du tar upp! Kan man ha sån tur att du följer med Czarnecki till brynäs?

2008-03-12 @ 11:13:42
Postat av: Sluggo

Bra att du är ärlig vad gäller din inställning till Bik och elitserien, jag förstår att du är nöjd med säsongens resultat. Skillnaden mellan dig som spelare och mig supporter/sponsor är den att jag betalar, du får betalt! Om din intällning delas av ledningen vilket jag misstänker och den blir officiell så blir konsekvensen den att ES-lagen som plockar spelare ur Bik får betala ur egen ficka.

2008-03-12 @ 11:59:30
Postat av: ?

Vilken kommentar var det?

2008-03-12 @ 16:47:13
Postat av: Micke olsson

Om ja delar din syn är en sak, men de som är riktigt kul är att du delar ut synpunkter o tankar innefrån teamet, de är de som efterfrågats tusentals gånger till sportchef att skall vi vara dessa fans så vill vi veta lite om era tankar, fortsätt blogga.
Stefan B sa att målet med denna säsong var play off o sen för varje år prestera bättre, frågan är då hur kan man vara nöjda med säsongen o sen säga att de hade vart succe me play off.
Om min chef sa att du ska ha detta som mål, inte kommer han då fram o säger då ja missat de att de är ok ändå.

2008-03-12 @ 17:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0