Slajjerskött

Tjena hejsan! Har varit på lite vacation kan man säga. Var hemma i Nysätra Hammarby 21 och hälsade på min kära familj. För er som inte vet var denna gård är lokaliserad så kan jag meddela att palatset ligger ute på landet mellan Enköping och Uppsala. Det är 19 km till Enköping, 34 km till Uppsala och 12 snabba hem till Olof i Härnevi.
Är ni nånsin hungriga så rekommenderar jag starkt ett besök där hos familjen Hansén i Härnevi. Man blir mer ofta än sällan bjuden på delikata måltider och välbehövliga fikapauser. Förutom tre söner som är där mellan varven finns alltid lika genomtrevliga Ulla-Maria och youtube-kungen Sven-Olov att tillgå i den röda stugan precis intill torstunavägen. Senaste besöken inbjöd till många skratt när Sven-Olov, i folkmun kallad "Svempa", vart som ett barn på julafton då mellanbrodern Erik drog fram kortleken och rev av några snygga korttrick.

Min påsk var riktigt skön. Åkte hem redan förra måndagen och satt hemma hos mor min hela veckan. De var riktigt skönt. Vanligtvis brukar jag bli rastlös på hemmaplan men nu passade det verkligen in bra i min schedule. Visserligen hann jag med både en och två festliga tillställningar under påskhelgen men tiden där i mellan uppskattade jag verkligen. Utbytte faktiskt ett och annat ord me lillasyrran under veckan också. Hon är lite speciell förstår ni. Fyller 13 år nu i maj och är "lite för cool" för oss andra i familjen just nu. Som när jag kom hem från Usa efter att varit borta i 6 månader brast jag ut i ett "Hejj Frida!", när jag kom in genom dörren. Fick ett kort och konsist "tja" tillbaka innan hon satte av upp mot sitt rum. Den här gången var som sagt mer lyckad. Vi lagade lunch tillsammans och retades mest hela veckan sådär som syskon ska göra. Vi får hålla oss till varandra nu när storasyrran Amanda är ute i vida världen på äventyr. Först bodde hon på Malta, sen bar det av till Italien en stund sen Frankrike och nu ringde hon och sa att hon fått jobb på en Hästshow från Berlin som reser runt i hela europa. Stolt jag blir över min lilla storasyster =)
--------

Vart utgång med boysen två gånger som sagt. I Västerås på fredagen. Fermén och jag kamperade ihop. Artade sig bra och blev verkligen hur kul som helst. Fick en ny kompis till och med..kan berätta historien. Vet inte om jag sagt det här men mot Nyköping borta slogs jag mot en i mitt tycke halvknasig brunkare med ett hett temperament. Han frågade om jag "ville gå", jag svarade ja så vi droppade handskarna och dansade en stund. Ryktet gick att han hade kraftiga bulor och blåmärken efteråt men jag visste inte säkert..i alla fall. Min gode vän Dennis Persson som även han återfinns i Nyköping Hockey tog med denne slagskämpe, Magnus heter han t.o.m, till Västerås i fredags för att visa honom stan så att säga. Vi hamnade alla på samma förfest och det var minst ett sagt ett kärt återseende. Så fort jag klev in genom dörren och såg honom så brann det till i skallen och jag började puckla på honom så mycke jag orkade. Blodet sprutade och tänder flög..hoppades ni på ja. Var verkligen inte så det gick till. Jag blev hur glad som helst och vi blev bra kompisar och umgicks hela kvällen. Det är sånt som är härligt med hockey. På isen, bittra fiender. Utanför, best friends =)
----------

På söndagen var jag ut och träffade många gamla vänner från Enköping. Vart rätt lugnt om vi säger så...citerar min idol Forest Gump, "that's all I have to say about that" =)


--------------

Har jobbat hos Luffens mormor och morfar idag. Dom var jätteroliga och trevliga och bjöd på både lunch och fika. Vi lyfte hundraåttielva stenplattor och vart helt slut. Luffen var den som dog först och fick kämpa sista biten in i mål. Jag har som ni förstår bra mycket bättre kondis och småsprang med stenbumlingarna som om jag inte gjort annat i livet ;) Kändes ändå bra att göra lite nytta och inte uggla hela dagen..mer sånt framöver =)

------------

image82
Home sweet home

------------

Sovtajm fö en annan, hare gött!

                                                 // V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0